Kobiety mają niższe oczekiwania płacowe, to błąd

Studentki mają niższe oczekiwania finansowe w stosunku do pierwszej pracy niż ich koledzy – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Magazyn Akademicki Koncept. Odpowiedź na pytanie czy takie podejście wynika z braku pewności siebie kobiet na rynku pracy czy z bardziej realnego podejścia do tematu już w najnowszym numerze „ Konceptu”.

2015-05-31, 08:40

Kobiety mają niższe oczekiwania płacowe, to błąd
Praca. Foto: Glow Images/East News

- Dyskusja na łamach Magazynu Akademickiego Koncept to efekt ankiety „Rynek pracy oczami studenta”, jaką przeprowadziliśmy na początku roku wśród naszych czytelników. Wynika z niej, że 2,5 tysiąca zł netto to pensja zadowalająca dla 67 proc. studentek i tylko 37 proc. studentów. Próbujemy odpowiedzieć na pytanie czy tak duża dysproporcja to kobieca skromność, brak ambicji czy po prostu realizm – mówi Mariusz Chłopik, prezes Fundacji Inicjatyw Młodzieżowych, wydającej gazetę.

Pomimo dobrego wykształcenia i podobnego przygotowania do pracy co koledzy, młode kobiety nie zawsze potrafią równie śmiało szacować swoją wartość jako pracownika. Kobiety historycznie dużo później weszły na rynek pracy i wciąż zdarza się, że pozostają w cieniu mężczyzn. Nadal szeroko rozpowszechniona jest opinia, że kobiety po prostu zarabiają mniej.

Kobiety częściej idą na ustępstwa

W temacie zatrudnienia cechuje je pewna skromność a przyszłe plany macierzyńskie nierzadko dystansują je w walce o lepsze zarobki, choć coraz częściej przekonują się, że obie role da się pogodzić w sprzyjającym środowisku i przy dobrej samoorganizacji. Są jednak w stanie iść z tego tytułu na ustępstwa, a przecież liczy się efekt pracy i to on powinien decydować o poziomie wynagrodzenia.

Wyniki ankiety mogą również sugerować, że studentki są większymi realistkami i od pierwszej pracy oczekują przede wszystkim połączenia praktyki zawodowej z nabytą podczas studiów wiedzą co w rezultacie stworzy im większe możliwości zatrudnienia a w perspektywie da szansę na dużo lepsze zarobki.

REKLAMA

Informacja prasowa, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej