Bez wydarzeń sportowych telewizory tracą rynek

Zainteresowanie nowymi odbiornikami telewizyjnymi spadło - donosi "Rzeczpospolita".

2015-06-02, 09:28

Bez wydarzeń sportowych telewizory tracą rynek

Telewizory to największa część rynku sprzętu RTV, dlatego są w centrum uwagi nie tylko producentów, ale i detalistów. Bieżący rok nie zapowiadał się dobrze i ostatnie dane potwierdzają, iż rynek się kurczy. Według firmy DisplaySearch w kwietniu przychody ze sprzedaży paneli spadły o 8 proc.

Ostatnie miesiące nie były najlepsze dla producentów

Producenci także przyznają, że ostatnie miesiące nie były najlepsze. - W pierwszym kwartale 2015 r. popyt na telewizory utrzymywał się na porównywalnym poziomie co w tym samym okresie roku poprzedniego. Jednak tygodnie kwietniowe i majowe przyniosły już kilkunastoprocentowe spadki popytu zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym, przy jednoczesnym wzroście średniej ceny sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym - mówi Marcin Kubiszak, category manager HE w LG Electronics.

PAP, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej