Dying Light i Wiedźmin 3: Dziki gon wyznaczają standardy w USA

Polskie gry świetnie trafiają w amerykańskie gusta i wyznaczają poziom dla branży - uważa redaktor naczelny serwisu Gamezilla Paweł Olszewski.

2015-07-28, 13:40

Dying Light i Wiedźmin 3: Dziki gon wyznaczają standardy w USA
Zdjęcie ilustracyjne. Kadr z gry "Wiedźmin". Foto: mat. promocyjne

Posłuchaj

Polskie gry w czołówce sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Jak uważa Kamil Jasieński z radiowej Czwórki - świat gier wideo to świat pozbawiony geograficznych dystansów - o ile ma się dobry produkt. Wyprodukowane przez polskie studia "Dying Light" i "Wiedźmin 3: Dziki gon" znalazły się w zestawieniu 10 pozycji najlepiej sprzedających się na amerykańs
+
Dodaj do playlisty

Wyprodukowane przez rodzime studia "Dying Light" i "Wiedźmin 3: Dziki gon" znalazły się w zestawieniu 10 pozycji najlepiej sprzedających się na amerykańskim rynku w pierwszej połowie 2015 roku.

Wysokie standardy polskich gier

Olszewski jest zdania, że nasze gry, choć pełno w nich niuansów, które wyłapią tylko Polacy, są dostosowane także do amerykańskich oczekiwań, bo USA to główny rynek zbytu. Jednocześnie, w jego opinii, rodzimi autorzy nie zniżają się do przeciętności, zamiast tego wyznaczają poziom.
Zwraca też uwagę, że dane dotyczą pierwszej połowy roku, więc w przypadku Wiedźmina 3, który miał premierę w maju, szybko udało się dobić do czołówki.
Pozostałe tytuły znajdujące się na liście to w większości silne marki znane już od przeszło dekady i o olbrzymich budżetach, za to nasze produkcje reprezentują światowy poziom, ale tworzone są za polskie pensje.

Jesteśmy w czołówce

Na liście znalazły się między innymi nowe części serii Mortal Kombat, Grand Theft Auto, Battlefield czy Call of Duty. "Dying Light" zajęło siódmą pozycję, a "Wiedźmin 3" dziewiątą.
Dane dotyczące sprzedaży gier w USA opublikował serwis Fortune. Zestawienie nie uwzględnia cyfrowych platform sprzedaży.

REKLAMA



IAR, abo

 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej