Sklep spożywczy w sieci? Polacy chętnie korzystają
Co piąty polski internauta, kupił produkty spożywcze w sieci. Takie zakupy znacznie częściej robią kobiety niż mężczyźni - tak wynika z najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska”.
2015-09-11, 10:22
Posłuchaj
Zakupy spożywcze w sieci cieszą się też największym zainteresowaniem wśród internetowych konsumentów, między trzydziestym piątym, a czterdziestym dziewiątym rokiem życia, i osób z wykształceniem wyższym.
Zakupy w sieci zyskują na popularności
Jolanta Tkaczyk, z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego podkreśla, że popularność dokonywania zakupów żywnościowych, za pośrednictwem Internetu dynamicznie rośnie. - Te przyrosty są bardzo duże, około 20 procentowe w skali roku. To jest bardzo intensywny wzrost i należy się spodziewać, że ten rynek będzie się rozwijał – podkreśla.
Dodatkowe opłaty
Ceny żywności kupowanej za pośrednictwem Internetu są zbliżone do tych w tradycyjnych sklepach. Trzeba jednak pamiętać o ewentualnych dodatkowych kosztach. - Często ceny produktów, to są dokładnie te ceny, które byśmy zapłacili będąc w danym sklepie w czasie rzeczywistym. Natomiast musimy liczyć się z opłatami za dostawę. Należy pamiętać o tym, że oprócz tego, że produkty zostaną nam dostarczone do domu, to jeszcze są wnoszone na piętro, jeśli ktoś mieszka w bloku. Ceny za dostawę są zróżnicowane w zależności od pory w jakiej będziemy chcieli zakupy otrzymać. Niektóre sklepy oferują darmową dostawę powyżej pewnej kwoty, w zależności od sklepu – wyjaśnia rozmówczyni.
Okazuje się także, że niemal co dziesiąty polski internauta, już nabył produkty spożywcze na zagranicznych stronach. Z kolei jedna czwarta, planuje takie zakupy w przyszłości.
REKLAMA
Justyna Golonko, abo
REKLAMA