Generacja X i Y: różnicę pokoleniową widać w galeriach handlowych
Przez galerie handlowe przewijają się rocznie dziesiątki milionów ludzi. Ich gusty i sposób robienia zakupów szybko się zmieniają. Sieci handlowe muszą za tym nadążać, bo w przeciwnym razie konsumenci odchodzą do konkurencji. Dlatego centra handlowe starają się wiedzieć o upodobaniach swoich klientów możliwie najwięcej.
2015-09-16, 11:45
Posłuchaj
Anna Bartoszewicz-Wnuk z Jones Lang LaSalle na antenie radiowej Jedynki mówiła o raporcie dotyczącym klientów galerii handlowych, których firma na potrzeby badania podzieliła na pokolenie X i Y.
- X to pokolenie urodzone między rokiem 1961 a 1980, natomiast pokolenie Y między 1981 a 1995 – wyjaśniła ekspertka.
Różnice pokoleniowe
Te pokolenia zasadniczo różnią się w swoich zachowaniach konsumenckich.
- Pokolenie starsze przychodzi do centrum handlowego w konkretnym celu, jest bardziej zadaniowe. Pokolenie młodsze bardziej wszechstronnie rozumie obiekt handlowy. Jest to dla niego miejsce zaspokajania różnorodnych potrzeb, od pracy na laptopie, spotkań ze znajomymi, oferty gastronomicznej po uprawianie sportu. Pokolenie starsze jest mniej podatne na zakupy pod wpływem impulsu. Przedstawiciele młodszego pokolenia często kupują coś, czego nie było na liście, czego nie zaplanowali, a także opuszczają obiekt handlowy, nie dokonawszy żadnej transakcji – wyjaśniała Anna Bartoszewicz-Wnuk.
REKLAMA
Oczekiwania klientów
Klienci oczekują połączenia zakupów online z tymi w sklepach stacjonarnych.
- Synergia między zakupami w Internecie a centrum handlowym ma ogromne znaczenie – mówiła ekspertka. – Natomiast klient, który jest przyzwyczajony do zakupów w Internecie, do szybkości dokonywania transakcji online, zasadniczo oczekuje podobnej szybkości obsługi od ekspedienta w sklepie – dodała.
Przyszłość galerii handlowych
Ekspertka mówiła również, w którą stronę będą rozwijać się galerie handlowe.
- Galerie pójdą w stronę większego komfortu, lepszej obsługi klienta, spersonalizowanej i intensywniejszej komunikacji, również poprzez urządzenia mobilne – przewidywała Anna Bartoszewicz-Wnuk.
REKLAMA
Z raportu możemy dowiedzieć się również, że klienci doecniają centra handlowe za wygodny parking, na który łatwo się wjeżdża, podoba im się również wystrój galerii, bezpłatne wifi, miejsca do odpoczynku, a także fontanny.
Aleksandra Tycner, awi
REKLAMA