Opel: w gliwickiej fabryce oficjalnie ruszyła produkcja nowej Astry piątej generacji

W gliwickiej fabryce Opla oficjalnie rozpoczęła się we wtorek seryjna produkcja modelu astra piątej generacji. Zakład w ostatnim czasie zwiększył zatrudnienie do 3,9 tys. osób, liczy na wyprodukowanie ok. 170 tys. samochodów w tym roku i co najmniej tyle samo w kolejnym.

2015-09-29, 18:21

Opel: w gliwickiej fabryce oficjalnie ruszyła produkcja nowej Astry piątej generacji
Światowa premiera nowej astry miała miejsce na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie. Foto: PAP/Andrzej Grygiel

Światowa premiera nowej astry miała miejsce na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie. Gliwicki zakład ma być głównym producentem pięciodrzwiowego hatchbacka; oprócz Gliwic samochód ten będzie powstawał w brytyjskim Ellesmere Port, tam m.in. w odmianie kombi.

Źródło: Agencja TVN/x-news

Wicepremier minister gospodarki Janusz Piechociński nawiązał we wtorek do spotkania z przedstawicielami General Motors Polska w grudniu 2012 r., gdy światowy przemysł motoryzacyjny oczekiwał wzrostu. - Wtedy sobie zaufaliśmy, dokończyliśmy pewien program wsparcia, ale także wysłuchaliśmy siebie uważnie, co chcemy razem ze sobą, tu w Gliwicach zrobić - wskazał.

- Dzisiaj stwierdzam, że tych wzajemnych deklaracji i zobowiązań dopełniliśmy - zaznaczył Piechociński. Podkreślił, że nowy model astry zrobił wielką furorę we Frankfurcie, dodając że kciuki w tej sprawie trzymała cała Polska, nie tylko motoryzacyjna. - Bo tegoroczne ponad 650 tys. nowych samochodów osobowych w Polsce staje się faktem dzięki podwojeniu pracy tu, w Gliwicach - wskazał.

Odpowiedzialny za sprzedaż w Grupie Opel wiceprezes Peter Christian Kuespert zaznaczył, że zakład w Gliwicach ma długą tradycję budowy samochodów klasy kompakt wysokiej jakości – od ponad siedemnastu lat produkuje pojazdy dla różnych rynków w Europie, Afryce, Ameryce Północnej, Azji, Australii i Oceanii.

"Astra piątej generacji to zupełnie nowy samochód"

Przedstawiciel GM zaznaczył, że astra piątej generacji to zupełnie nowy samochód – nawet o 200 kg lżejszy od poprzednika, mniejszy z zewnątrz, ale większy wewnątrz – szczególnie dla pasażerów tylnego rzędu. Wśród innych cech nowej astry wymienił całkowicie aluminiowe silniki benzynowe i wysokoprężne oraz nowe technologie łączności, komfortu i bezpieczeństwa.

Kuespert mówił podczas uroczystości, że jeszcze przed prezentacją we Frankfurcie firma zebrała na nową astrę ponad 30 tys. zamówień. Podkreślił, że to bardzo ważny model dla GM, odpowiadający za ponad jedną piątą sprzedaży w Europie. W Polsce jest to najlepiej sprzedający się model opla, a marka w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku zwiększyła sprzedaż o 18 proc., osiągając poziom 21,7 tys. samochodów i udział w rynku – 7,8 proc.

25-30 tys. nowych astr w trzy miesiące

Dyrektor generalny General Motors Manufacturing Poland Andrzej Korpak mówił, że przygotowania do uruchomienia produkcji nowej astry w Gliwicach trwały dwa lata i kosztowały łącznie ok. 150 mln euro. Dotychczasowa powierzchnia ok. 145 tys. m kw. pod dachem wzrosła o kolejne ok. 10 proc. Powstały trzy dodatkowe hale, duże inwestycje dotyczyły m.in. tłoczni i automatyzacji spawalni.

Przez pozostałe jeszcze trzy miesiące 2015 r. gliwicki Opel wyprodukuje ok. 25-30 tys. nowych astr. Wraz z dotychczasowymi modelami powstanie tam w br. łącznie ok. 170 tys. samochodów. W 2016 r. nowy model powinien wypełnić ok. 70 proc. całej produkcji. „Myślę, że ten przyszły rok nie będzie gorszy niż ten. Poczekamy jeszcze na oddźwięk klientów; jesteśmy elastyczni, w każdej chwili możemy się dopasować do rynku” - zaznaczył Korpak.

PAP, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej