Google, Lego oraz YouTube to najlepsze marki w Polsce zdaniem konsumentów oraz ekspertów

W zestawieniu TOP20, cztery marki ze wzrostem wyniku rok do roku. W proces oceny zaangażowanych było ponad 15 tysięcy polskich konsumentów oraz ponad 50 ekspertów branżowych, co sprawia, że Superbrands to jedno z najszerzej zakrojonych badań siły i wizerunku marki w Polsce.

2015-11-21, 12:18

Google, Lego oraz YouTube to najlepsze marki w Polsce zdaniem konsumentów oraz ekspertów
Google. Foto: mat. promocyjne

Organizacja Superbrands od 20 lat na całym świecie, a od 10 w Polsce wyłania ścisłą elitę wśród marek funkcjonujących na rynku.

Na potrzeby projektu, Superbrands po raz kolejny we współpracy z ARC Rynek i Opinia zrealizowało jedno z większych konsumenckich badań siły i wizerunku marki. Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu b.r. na próbie przekraczającej N=15055 i uwzględniało ponad 2300 marek konsumenckich

w 110 kategoriach produktów i usług. W badaniu mierzono wspomaganą znajomość marki, skłonność do polecenia marki oraz (po raz pierwszy) kapitał marki, wyniki były ważone do struktury populacji ze względu na płeć oraz przedział wiekowy.

- W bieżącej edycji możemy zaobserwować spadek średnich ocen polecenia konsumentów. To znak, że konsumenci coraz więcej wymagają od marek. Nie bez znaczenia jest też fakt, że badanie realizowane było w czasie trwania kampanii wyborczej. To, szczególnie w Polsce, czas spadku zaufania społecznego – jeżeli Polacy nie ufają politykom, nie ufają sobie nawzajem i te nastroje przekładają się na obniżone zaufanie do marek. Stąd tym bardziej należy przyjrzeć się markom, które w tak niesprzyjającym okresie potrafiły osiągnąć wzrost wyniku. Są to Samsung, Hortex, National Geographic oraz Lidl i to oni są prawdziwymi bohaterami tego rankingu. – podsumowuje wyniki Monika Kowalewska, dyrektor projektu.

REKLAMA


 Pierwsze trzy miejsca zajęły te same marki, co w ubiegłym roku – Google, Lego i YouTube. Co ciekawe do T20 wkroczyła marka Apple, nieobecna w czołówce w 2014.

Widoczna w zestawieniu przewaga zagranicznych reprezentantów została przełamana obecnością czterech polskich przedstawicieli - najwyżej oceniony został Tymbark, następnie Allegro (które odnotowało spadek względem ubiegłego roku), E.Wedel oraz Hortex (ta marka, ze wzrostem rok do roku).

- Warto zauważyć, że różnice w wartości indeksu dla czołowej dwudziestki są stosunkowo niewielkie i przetasowania w kolejności w najbliższych latach są bardzo prawdopodobne. – mówi Kowalewska.

Od 18 listopada dostępne są raporty z badania konsumenckiego dla każdej ze 110 kategorii. Uwzględniają one wskaźnik znajomości oraz rekomendacji marki w zależności od płci

REKLAMA

i wieku, a także strukturę kapitału marki.

W najnowszej, dziesiątej już edycji projektu, przyznano trzy rodzaje wyróżnień:

  • Superbrands 2015/16 – dla najsilniejszych marek w Polsce (oceny rekomendacji konsumentów oraz wizerunku marki przez ekspertów)
  • Created in Poland Superbrands 2015/16 – dla najsilniejszych polskich marek (oceny rekomendacji i znajomości konsumentów)
  • Business Superbrands 2015/16 – dla najsilniejszych marek biznesowych w Polsce (oceny jakości brandingu, pozycji rynkowej, jakości produktów/usług, jakości relacji b2b, innowacyjności oraz działań CSR dokonane przez menedżerów oraz dedykowaną Radę Marek Business Superbrands).

Informacja prasowa, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej