PAIiIZ pomoże w promocji polskiego bursztynu
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych podpisała umowę z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Bursztynników. Jej celem ma być współpraca na rzecz promowania polskiej branży bursztynnicznej.
2016-05-06, 11:58
Zgodnie z umową, PAIiIZ ma świadczyć usługi doradcze, organizować spotkania B2B i misje na branżowe targi zagraniczne dla firm jubilerskich zajmujących się obróbką bursztynu. - Agencja wesprze polskich bursztynników w poszukiwaniu partnerów biznesowych na całym świecie, również w Polsce – zapowiedział wiceprezes PAIiIZ Michał Dąbrowski.
"Budujemy polskie mega marki"
– Budujemy polskie mega marki, wśród których jest już bursztyn, prezentowany na międzynarodowych targach dóbr luksusowych, doskonale znany i ceniony przez koneserów – zaznaczył wiceprezes Dąbrowski. Zwrócił uwagę, że branża dóbr luksusowych, w której Polska ma ogromny potencjał i która już notuje swoje sukcesy, to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku. – Już dziś możemy poszczycić się np. produkcją luksusowych jachtów czy łodzi, uznanych w świecie. Chcemy też, aby biżuteria bursztynowa stała się bezapelacyjnie polskim hitem eksportowym i polską marką – dodał.
"Zwiększenie obecności polskich producentów na zagranicznych rynkach"
- To długo oczekiwane porozumienie jest szansą na zwiększenie obecności polskich producentów branży bursztynniczej, szczególnie mikro- i małych przedsiębiorstw na zagranicznych rynkach – podkreślił z kolei Jerzy Malicki, członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników. Zaznaczył, że polska biżuteria bursztynowa, to produkty najwyższej jakości, wykonywane przy wykorzystaniu innowacyjnych technologii, mogące z powodzeniem konkurować za granicą. - Liczymy, że ze wsparciem PAIiIZ branża, której 80 proc. światowej produkcji biżuterii jest produkowane w Trójmieście, stanie się polską megamarką, wizytówką kraju na międzynarodowych rynkach – dodał.
Ambicją obu stron jest także stworzenie odpowiednich warunków do powstawania nowych miejsc pracy w tym segmencie.
PAP, awi
REKLAMA