Grupa zakupowa szansą dla małych sklepów

Grupa zakupowa to szansa dla sklepów z sektora MSP. Wspólnie mogą stworzyć realną konkurencję dla sieciowych gigantów – pisze "Puls Biznesu".

2016-06-30, 07:22

Grupa zakupowa szansą dla małych sklepów
Jednym z najważniejszych ograniczeń rozwoju małych firm jest skala, w jakiej prowadzą działalność. Foto: Glow Images/East News

Sektor niewyspecjalizowanego handlu detalicznego w Polsce to 353,6 tys. sklepów, z czego 96,6 proc. z nich to małe i średnie placówki nieprzekraczające 400 mkw - dowiadujemy się z ubiegłorocznego raportu PwC.

Problem skali

Jednym z najważniejszych ograniczeń rozwoju małych firm jest skala, w jakiej prowadzą działalność. By się utrzymać, często działają pod wspólnym logo - w ramach franczyzy lub grupy zakupowej, które ostatnio szczególnie zyskują na popularności, ponieważ pozwalają zachować właścicielom sklepów większą niezależność.

PAP, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej