Raport o zakupach w internecie: decyduje cena i wygoda
Atrakcyjna cena i wygoda- to główne czynniki, które decydują o tym, że robimy zakupy w internecie - wynika z raportu firmy doradczej KPMG.
2017-04-05, 16:10
Posłuchaj
Mieszkańcy Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji średnio raz w miesiącu, a w roku dwanaście razy, robią zakupy on-line, z czego ponad 40 procent transakcji to zakupy w zagranicznych sklepach internetowych. Według autorów raportu, skala tego zjawiska będzie rosła.
Jednym z bardzo ważnych powodów kupowania w internecie zamiast w tradycyjnym sklepie jest możliwość robienia zakupów 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
Liczy się czas i wygoda
Ankietowani wskazywali też na oszczędność czasu oraz możliwość kupowania wszystkiego w jednym miejscu.
Częściej kupujemy z komputera, nie ze smartfona
Z raportu wynika poza tym, że mimo powszechnego wykorzystywania smartfonów i tabletów, większość klientów na całym świecie woli kupować wykorzystując do tego laptop lub komputer stacjonarny.
Raport KMPG powstał na podstawie globalnego badania zrealizowanego na próbie 18 430 konsumentów z 51 krajów - wśród osób w wieku 15 - 70 lat, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy dokonały przynajmniej jednego zakupu w internecie.
REKLAMA
IAR, jk
REKLAMA