McDonald's wycofuje się ze sponsorowania igrzysk olimpijskich

McDonald's zrezygnował ze sponsorowania igrzysk olimpijskich. Amerykański potentat rynku fast-foodów miał być sponsorem olimpijskim do roku 2020 - podała w piątek agencja AP.

2017-06-16, 15:18

McDonald's wycofuje się ze sponsorowania igrzysk olimpijskich
McDonald's Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Foto: "JKCarl Vollmond 2 800" by JKCarl - Own work. Licensed under CC BY-SA 3.0 via Wikimedia Commons - https://commons.wikimedia.org/wiki/File:JKCarl_Vollmond_2_800.jpg#/media/File:JKCarl_Vollmond_2_800.jpg

- Rozumiemy, że firma McDonald's zamierza skoncentrować się na innych priorytetach biznesowych - powiedział, cytowany przez AP, dyrektor ds. marketingu Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl) Timo Lumme.
Według MKOl "uzgodnione warunki finansowe natychmiastowej separacji objęte są tajemnicą".

Firma McDonald's znajdowała się w gronie 13 sponsorów głównych zimowych igrzysk olimpijskich w Pjongczangu w 2018 r. oraz igrzysk letnich w Tokio w 2020 roku.

Kontrakt miał obowiązywać do 2020 roku

Jak przypomina AP, amerykańska sieć fast-foodów, sponsorująca igrzyska od 1976 roku, przedłużyła poprzedni kontrakt sponsorski o osiem lat. Miał on obowiązywać do 2020 roku. Sieć dysponowała wyłącznymi prawami w kategorii "detalicznych usług gastronomicznych".

Według AP McDonald's pozostanie sponsorem narodowym igrzysk olimpijskich 2018, zachowując prawa marketingowe na terenie Korei Południowej.

abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej