Polacy ruszają na podbój chińskiego rynku
Zainteresowanie polskich firm pojawieniem się ze swoją ofertą w Państwie Środka jest coraz większe.
2017-06-26, 09:28
Posłuchaj
- Zainteresowanie jest spore. Należy wspomnieć, że działamy od 2011 roku. W Warszawie od 2012 roku prowadzimy program GoChina, który promuje współpracę inwestycyjną i gospodarczą na linii Polska-Chiny - mówi Andrzej Juchniewicz z biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Szanghaju.
Polscy przedsiębiorcy mogą liczyć na wsparcie związane z przygotowaniem się ekspansji na chiński rynek, na którym biznes prowadzi się zupełnie inaczej niż w Europie.
- Na miejscy w Szanghaju oferujemy takie programy czy wsparcie jak udostępnienie kontaktów do importerów, czy dystrybutorów perspektywicznych sektorów, czy produktów eksportowych z Polski. Zarówno w Polsce jak i Chinach organizujemy dla polskich delegacji seminaria i szkolenia dotyczące rynku chińskiego. Zaczynamy od podstaw, mówimy o ochronie znaków towarowych, o procesie certyfikacji danych grup produktowych. Dzięki temu polscy producenci mają trochę łatwiej na rynku. W ten sposób zyskują wiedzę, jak sprawnie, szybko i taniej wejść na perspektywiczne rynki Azji – wyjaśnia gość.
Misje i targi
Coraz częściej nasi przedsiębiorcy mają też szanse wzięcia udziału w coraz liczniejszych misjach gospodarczych.
REKLAMA
- Polski rząd w dużej mierze wspiera i organizuje różne misje przedsiębiorców na rynek chiński. Są to m.in. działania Agencji Rynku Rolnego, która zbiera grupy polskich przedsiębiorców i organizuje stoiska na wielu targach, głównie w branży spożywczej w Chinach - mówi Artur Siejka, kierownik Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Pekinie.
Najnowsze technologie
Na chińskim rynku możemy zaistnieć nie tylko z produktami rolno-spożywczymi, ale również z innowacyjnymi. Jest tam także miejsce dla polskich start-upów.
- Na początku maja zorganizowaliśmy misję pięciu polskich strat-upów oraz inkubatora na targi inwestycyjne oraz targi informatyczne. Polscy przedsiębiorcy mieli 4 minuty na prezentację swojego produktu i firmy. Uczestnicy z całego świata oceniali, czy dane produkt dostanie granty pieniężne lokalnych władz, by wejść na rynek chiński - dodaje Andrzej Juchniewicz.
Ogromny zasięg promocji
I to właśnie internet i nowoczesne kanały sprzedaży mogą pomóc polskim firmom w promocji swoich produktów na rynku azjatyckim - zaznacza Wojciech Jakóbiec, rzecznik prasowy Ambasady RP w Pekinie:
REKLAMA
- Bardzo obiecujący wydaje się rozwój handlu elektronicznego. Coraz więcej polskich firm dociera bezpośrednio do chińskich konsumentów, za pośrednictwem pewnych platform e-commerce, które umożliwiają nawet małym producentom pokazanie swojej oferty setkom milionów chińskich konsumentów – dodaje.
Największe skupiska polonii biznesowej w Chinach znajdują się w Szanghaju oraz w Kantonie. Pewna grupa Polaków mieszka też w Pekinie oraz w Chengdu.
Dominik Olędzki, abo
REKLAMA
REKLAMA