E-handel: rosną zakupy żywności przez internet: coraz więcej produktów świeżych i ciężkich
Wartość sprzedaży produktów spożywczych przez internet w Polsce wzrośnie do 2020 r. 2,5 mld zł.
2017-08-28, 12:49
Posłuchaj
−Zakupy żywności przez internet wciąż rosną - w ujęciu rocznym te wzrosty są już dwucyfrowe - tłumaczy Łukasz Kiczma ekspert do spraw rynki e-commerce.
Jak wyjaśnia, szacunki pokazują, że tempo wzrostu wynosi 15-20 procent rocznie.
Zakupy żywności w sieci są bezpieczne, wygodne i tańsze
− Ten rynek rośnie, bo takie zakupy są bezpieczne, wygodne - mówi Tomasz Dębowski, dyrektor marketingu Frisco.pl. coraz tańsze.
− I do tego dochodzi aspekt ceny – wbrew obiegowym opiniom, żywność kupowana w sieci jest też tańsza, gdyż e-sklepy aby konkurować z normalnymi sklepami, muszą mieć ofertę na poziomie rynku, mówi ekspert.
REKLAMA
Przez internet kupujemy produkty trwałe – herbatę, kawę oraz ciężkie – napoje, soki
− Przez interenet kupujemy najczęściej produkty, które mają długi termin przydatności do spożycia - wylicza Łukasz Kiczma.
I w pierwszej kolejności wymienia: kawy, herbaty i słodycze.
Jak dodaje, drugą kategorią kupowaną w sieci są produkty ciężkie – napoje, soki.
W internetowym koszyku owoce, warzywa, pieczywo i mięso
REKLAMA
−Ale też coraz częściej przez internet kupujemy produkty świeże - dodaje Tomasz Dębowski.
−Jest to pieczywo, mięso, owoce i warzywa, często udział tych produktów w koszyku zakupów w sieci sięga 75 procent, mówi ekspert.
Internetowe zakupy najczęściej w weekend
Z badań wynika, ze takie zakupy najczęściej robimy w weekend.
Najwięcej dostaw następuje w piątek wieczorem i sobotę rano, mówi gość radiowej Jedynki.
REKLAMA
− I dlatego wzrost produktów spożywczych przez internet jest ogólnoświatowy - podsumowuje Łukasz Kiczma.
A najwięksi sprzedawcy doskonale zdają sobie sprawę z obecnych trendów - i coraz częściej sprzedaż żywności przenoszą też do sieci.
Według danych firmy konsultingowej KPMG, w Polsce istnieje około 420 sklepów internetowych, które sprzedają produkty spożywcze. A prognozy mówią, że ciągu kolejnych dwóch lat, podwoi się liczba dużych sieci handlowych, które rozpoczną sprzedaż online.
Justyna Golonko, jk
REKLAMA
REKLAMA