Jaka jest recepta na sukces CD Projekt?
Twórca "Wiedźmina" znów zaskoczył analityków. Wyniki spółki za drugi kwartał były znacznie lepsze od oczekiwań. Spółka zdradza swój przepis na sukces.
2017-09-11, 14:52
Posłuchaj
O planach firmy CD Projekt w Po pierwsze ekonomia radiowej Jedynki (Błażej Prośniewski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Dodaj do playlisty
W cyklu "Lubię, bo Polskie" wspieramy krajowe firmy oraz chcemy zwrócić Państwa uwagę na walory rodzimych produktów i usług. Podpowiadamy także w jaki sposób można rozpoznać produkt wykonany w Polsce oraz jakie mogą być korzyści związane z wyborem krajowej marki, bo to od naszych dobrych i przemyślanych decyzji bogaci się polska gospodarka. A dziś opowiemy o firmie, która w ciągu zaledwie kilku lat stała się globalną marką w branży gier komputerowych. Mowa oczywiście o spółce CD Projekt - twórcy i wydawcy trylogii gier o "Wiedźminie", który dzięki temu stał się ambasadorem Polski na świecie.
- Promując Wiedźmina nie epatujemy ponad miarę, że gra powstała w Polsce, ale też tego nie ukrywamy. Na pewno duża część osób, która grała w Wiedźmina zdaje sobie sprawę, gdzie produkt został stworzony. Zatem gra jest ambasadorem naszego kraju - mówi prezes firmy Adam Kiciński.
Recepta na sukces
Jednak sama postać Wiedźmina pewnie nie wystarczyłaby do osiągnięcia sukcesu. Do tego należy dodać jakość.
- Nasza recepta jest prosta: jakość, jakość i jeszcze raz jakość na wszystkich etapach procesu twórczego. Jeśli musimy coś zlecać na zewnątrz to kontrolujemy jak to jest robione, tak aby produkt finalny był najwyższej możliwej jakości - wyjaśnia wiceprezes CD Projektu Piotr Nielubowicz.
REKLAMA
Magiczny składnik
Ale i to nie wszystko. Według Adama Kicińskiego, aby wzór na sukces był kompletny, należy uwzględnić jeszcze dwie rzeczy.
- Lubimy graczy i ich szanujemy. To jest wewnętrzne poczucie, nie jest to element cynicznej strategii i dlatego staramy dać im to co najlepsze. Co więcej mamy bardzo utalentowany zespół – dodaje gość.
Będzie kolejny sukces?
A to wszystko zaowocowało tym, że "Wiedźmin" na całym świecie sprzedał się w ponad 25-ciu milionach egzemplarzy. Obecnie firma koncentruje się na beta-testach multimedialnej gry karcianej "Gwint" oraz pracuje nad kolejną dużą produkcją, czyli grą "Cyberpunk 2077".
- Jesteśmy niepoprawnymi optymistami i liczymy na wiele fantastycznych lat grupy CD Projekt. Wierzymy, że kolejne gry mają potencjał sprzedawać się jeszcze lepiej - mówi Piotr Nielubowicz.
REKLAMA
Jednak sukces finansowy to nie wszystko na czym zależy Grupie CD Projekt. Spółka chce być także wizytówką Polski na świecie
- Wierzymy, że tak jest i tak zapisaliśmy w naszych celach, że chcemy stać się wizytówką nowoczesnej Polski i Polaków na całym świecie – dodaje.
Błażej Prośniewski, abo
REKLAMA