Chcesz kupić energię? Wejść na Facebooka
PGE, jako pierwsza firma energetyczna w Polsce, uruchomiła specjalne narzędzie, dzięki któremu użytkownicy Facebooka będą mogli skorzystać z oferty kupna prądu i ciepła.
2017-12-20, 11:06
- Polska Grupa Energetyczna uruchomiła specjalne narzędzie digitalowe dla użytkowników Facebooka. Zadaniem chatbota jest szybka i sprawna identyfikacja potrzeb obecnych i potencjalnych klientów PGE na podstawie udzielonych przez nich odpowiedzi, a następnie zaproponowanie mu oferty sprzedażowej, która najlepiej do nich pasuje. Cały proces odbywa się w komunikatorze Messenger, który stanowi część portalu Facebook - napisano w komunikacie PGE.
Jak kupić energię?
Spółka wyjaśniła, że po zalogowaniu na Facebooku, trzeba odnaleźć fanpage GK PGE i otworzyć okienko konwersacji. Wtedy pojawi się przycisk „Rozpocznij”, a po kliknięciu do wyboru będą dwie opcje: „Oferta dla Ciebie” oraz „Obsługa”. Ta druga uruchamia kontakt z pracownikiem obsługującym nasze konto na Facebooku i nie dotyczy sprzedaży energii z dodatkami. Po wybraniu „Oferty dla Ciebie” użytkownik uruchomi rozmowę z chatbotem, czyli odpowie na kilka pytań.
Na podstawie udzielonych odpowiedzi algorytm dokona obliczeń i odpowiednio je zakwalifikuje. Po kilku sekundach w okienku Messengera pojawi się link do oferty sprzedażowej najlepiej spełniającej podane kryteria, umieszczonej na stronach www.gkpge.pl oraz www.zapewniamyenergie.pl.
Cele biznesowe na Facebooku
- Media społecznościowe, czyli m.in. Facebook, Twitter czy LinkedIn, już dawno przestały być „zabawkami” w rękach zespołów od komunikacji, ale stały się multifunkcyjnymi narzędziami do realizacji celów biznesowych. Chatbot jest rozwiązaniem innowacyjnym i dlatego po niego sięgnęliśmy. Staramy się aktywnie reagować na trendy digitalowe i social mediowe. Nasze narzędzie, wyposażone w specjalny algorytm, jest tego najlepszym przykładem – powiedział, cytowany w komunikacie, prezes PGE Henryk Baranowski.
Dodał, że "chatbot stanowi kolejny etap rozwoju obsługi klienckiej i rozwijania oferty sprzedażowej na Facebooku". - Będziemy bacznie się przyglądać jak sprawdza się w praktyce. Zostawiamy sobie furtkę na doskonalenie i rozbudowę chatbota o kolejne funkcjonalności, być może już przy okazji najbliższych kampaniach sprzedażowych – mówił.
abo
REKLAMA