Tylko co dziesiąta polska firma sprzedaje w internecie
Przed świętami handel internetowy bije rekordy. Tymczasem, mniej niż co dziesiąte polskie przedsiębiorstwo sprzedaje swoje produkty lub usługi online. To jeden z najgorszych wyników w Unii Europejskiej.
2017-12-22, 19:14
Posłuchaj
Według danych Eurostatu, najbardziej aktywne w działalności handlowej w sieci są firmy z Irlandii, Szwecji i Danii.
Polskie firmy bez sklepów internetowych oddają rynek konkurencji zagranicznej
Jak mówił Michał Kanownik, prezes ZIPSEE "Cyfrowa Polska", to bardzo słaby wynik, zważywszy, że rynek e-commerce rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie.
− To oznacza, że Polacy bardzo chcą kupować w internece, natomiast firmy nie nadążają za konsumentami, mówi gość radiowej Jedynki.
I dodaje, że to powinno dziwić, gdyż w ten sposób polskie firmy oddają rynek firmom zagranicznym.
REKLAMA
I jak dodawał gość radiowej Jedynki, powodów tego stanu rzeczy jest kilka.
Wiele polskich firm nie nadąża pokoleniowo za rozwojem technologicznym rynku
Jednym z nich jest, jak nazywa ekspert, wpadnięcie w „pustkę technologiczno-pokoleniową”.
− Wiele polskich firm powstało w latach 90-tych i pokoleniowo wymaga nowego otwarcia, młodej krwi, która pozwoli wpłynąć na nieznane, technologiczne wody, mówi gość Ekspressu Gospodarczego.
Rozwój gospodarki cyfrowej to jeden z głównych elementów Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju premiera Morawieckiego.
REKLAMA
Start-upy wymagają nie tylko finansowego wsparcia
W jej ramach podejmowane są m.in. inicjatywy związane z polityką strartup'ową. Tu zdaniem Michała Kanownika, potrzebne byłoby również położenie akcentów na inne elementy.
Jak podkreśla, trzeba chyba przekierować nową energię na wsparcie edukacyjne, szczególnie biznesu średniego szczebla oraz, w przypadku start-upów, wsparcie nie tylko finansowe ale i merytoryczne, pozwalające przekuć wspaniałe pomysły w biznes.
Błażej Prośniewski, jk
REKLAMA