Agencja Rozwoju Przemysłu oddaje Stocznię Gdańsk w polskie ręce
Kilka dni temu Agencja Rozwoju Przemysłu podpisała porozumienie z ukraińskim inwestorem w sprawie zakupu Stoczni Gdańsk i spółki GSG Towers, która na terenie stoczni produkuje wieże wiatrowe.
2018-04-05, 20:10
Posłuchaj
Zakończył się najważniejszy etap, zanim jednak Stocznia Gdańsk i spółka GSG Towers zmienią właściciela, potrzebne jest jeszcze uzgodnienie wielu kwestii, między innymi pozytywna decyzja Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
− Z biznesowego punktu, obu stronom powinno zależeć na szybkim sfinalizowaniu transakcji. Będąc właścicielem chcemy szybko wdrożyć plan naprawczo-modernizacyjny - mówił w radiowej Jedynce Andrzej Kensbok, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu.
Modernizacja stoczni niezbędna do powrotu na rynek budowy okrętów
− W dalszej kolejności chcemy przystąpić do planu modernizacji, co jest warunkiem do powrotu na bardzo konkurencyjny rynek budowy statków, mówi gość Polskiego Radia.
Jak dodaje, europejski biznes stoczniowy kręci się bardzo dobrze, a polskie stocznie – te prywatne jak i państwowe, radzą sobie znakomicie. Widać, że jest popyt na te usługi i trzeba z tego skorzystać.
REKLAMA
Branża stoczniowa to dobry interes
Branża stoczniowa nie jest łatwa, ale można w niej robić dobry biznes - mówił nasz gość - pod warunkiem, że stocznia jest dobrze zarządzana i racjonalnie prowadzi się inwestycje.
ARP ma za sobą udane restrukturyzacje
A restrukturyzacja staje się specjalnością ARP. Przykłady Przewozów Regionalnych czy Zakładów Cegielskiego w Poznaniu, które niedawno podpisały duży kontrakt dla PKP Intercity.
Cegielski odrodzony
Jak podkreśla gość Ekspressu Gospodarczego, w przypadku tego ostatniego zakładu można mówić o nowym duchu zakładu, dzięki któremu spółka odzyskała siły, pozyskała nowe zamówienia na trudnym kolejowym rynku, i teraz dysponuje zamówieniami na trzy lata do przodu. Jest też w trakcie modernizacji i powinna ustabilizować swój biznes.
Efekty przynosi też prowadzony od 2016 roku plan restrukturyzacji Przewozów Regionalnych. Przez ostatnie dwa lata - po raz pierwszy w historii działalności PR, osiągnęły one zysk na poziomie powyżej 50 milionów złotych. W ubiegłym roku przewoźnik zaprezentował strategię modernizacji taboru.
REKLAMA
Sylwia Zadrożna, jk
REKLAMA