KRRiT pracuje nad nowym systemem pomiaru mediów

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przygotowuje nową metodę pomiaru mediów w Polsce. System ma objąć milion gospodarstw domowych i pozwolić na monitorowanie nie tylko radia i telewizji, ale też internetu - informuje portal money.pl.

2018-09-06, 10:07

KRRiT pracuje nad nowym systemem pomiaru mediów
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Shutterstock/Yuri Snegur

O nowym systemie telemetrii rozmawiano podczas jednego z paneli na XXVIII Forum Ekonomicznym w Krynicy.

Ekspert KRRiT Andrzej Olszewski powiedział, że obecna metoda pomiaru mediów w Polsce jest przestarzała i nie pasuje do dzisiejszego rynku. Z kolei szef KRRiT Witold Kołodziejski zapowiedział, że nowy system zapewni lepsze możliwości analityczne, a jednocześnie ułatwi życie reklamodawcom.

Prezes WP Holding Jacek Świderski mówił natomiast, że działania KRRiT w tej kwestii to krok w dobrym kierunku i wyraził nadzieję, że przyczyni się to do rozwoju polskiego rynku reklamy. Zasugerował przy tym, że możnaby się zastanowić na jeszcze bardziej rozbudowanymi rozwiązaniami.

- Takim "świętym Graalem" byłoby połączenie i zrobienie badania crossmediowego. To jest duże wyzwanie, ale wydaje się, że firmy badawcze spokojnie są w stanie sobie z tym poradzić. Problemu metodologicznego nie ma. Potrzeba po prostu decyzji - podkreślił.

REKLAMA

Według słów Andrzeja Olszewskiego, pierwszych wyników badań na podstawie nowego systemu można spodziewać się w połowie przyszłego roku.

NRG, money.pl, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej