Pośrednik, ale i doradca. Zmiany w ubezpieczeniach
Pośrednicy ubezpieczeniowi od dziś muszą dopasowywać ofertę do potrzeb klienta. Przewiduje to ustawa o dystrubucji ubezpieczeń.
2018-10-01, 07:48
Posłuchaj
Jak mówi Marcin Tarczyński, rzecznik Polskiej Izby Ubezpieczeń, agenci czy brokerzy mają stać się bardziej doradcami niż sprzedawcami. Ich zadaniem będzie m.in. przeprowadzenie analizy potrzeb klienta. Na przykład, jeśli klient będzie chciał ubezpieczyć mieszkanie, to pośrednik będzie musiał dokładnie poznać charakter mieszkania, sprawdzić, czy są w nim drogie sprzęty wymagające dodatkowego ubezpieczenia itd. Po przeprowadzeniu takiej analizy pośrednik przedstawi klientowi nie ofertę "pierwszą z brzegu", ale tę, która najlepiej spełnia jego potrzeby.
Pośrednicy będą musieli się także szkolić - rocznie będzie to obowiązkowo 15 godzin, a także informować o charakterze swojego wynagrodzenia - np. o tym, że w danym przypadku pobiera prowizję.
Za niedopełnienie obowiązków Komisja Nadzoru Finansowego będzie mogła nałożyć karę na dystrybutora ubezpieczeń. Marcin Tarczyński podkreśla, że zmiany zwiększą naszą ochronę przed naciągaczami, ale nie zwolnią nas z obowiązku dokładnego zapoznania się z kartą informacyjną produktu i warunkami ubezpieczenia.
Naczelna Redakcja Gospodarcza, Polskie Radio 24, Karolina Mózgowiec, md
REKLAMA