UOKiK: ponad 260 tys. zł kary dla Black Red White
Ponad 260 tys. zł kary nałożył Urząd ochorny Konkurencji i Konsumentów na na spółkę Black Red White. Chodzi o to, że reklamy promocji w Black Red White z czerwca 2017 r. z hasłem „Meble i dodatki bez VAT” sugerowały, że taniej można kupić wszystkie towary, a nie tylko wybrane.
2019-01-24, 11:17
Spółka Black Red White S.A. z Biłgoraja to producent mebli i artykułów wyposażenia wnętrz.
- Od 9 do 19 czerwca 2017 r. w wybranych sklepach w całym kraju prowadziła promocję +Meble i dodatki bez VAT". Reklamowała ją m.in. na plakatach, billboardach, banerach, ulotkach. Zawarte na tych nośnikach informacje wprowadzały konsumentów w błąd. Sugerowały, że wszystkie meble i dodatki w wybranych sklepach można kupić taniej. Tymczasem zgodnie z regulaminem, do którego reklamy odsyłały małym drukiem, promocją objęte były tylko niektóre towary - poinformował UOKiK w komunikacie.
Zdaniem prezes UOKiK Marka Niechciała, "reklamy nie mogą pomijać tak ważnej informacji jak ograniczenie promocji do części produktów".
REKLAMA
- Nie można wymagać od konsumenta, żeby do każdego plakatu czy ulotki podchodził z podejrzliwością i natychmiast szukał w regulaminie ukrytych haczyków lub niedopowiedzeń - tłumaczy cytowany w komunikacie prezes.
UOKiK wskazuje, że to nie pierwszy przypadek, gdy reklama BRW wprowadzała konsumentów w błąd.
- Podobnie było z promocją ze stycznia 2015 r. Wtedy firma nie została ukarana, bo zobowiązała się, że zrekompensuje klientom straty. Ponieważ ponownie naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, tym razem UOKiK nałożył na nią karę - ponad 260 tys. zł - napisano.
Jak dodano, oprócz tego spółka musi poinformować o decyzji urzędu na swojej stronie internetowej i w dwóch ogólnopolskich gazetach.
REKLAMA
PAP, kw
REKLAMA