X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Nowa aplikacja

Wszystko w jednym miejscu
x

Nowa aplikacja

x
Gospodarka

Co 10 wniosek firm do ZUS o zwolnienie ze składek jest błędny

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2020 10:15
Spora część przedsiębiorców może otrzymać negatywne decyzje w sprawie zwolnienia z ZUS. Wszystko to przez drobne błędy we wnioskach. Jak informuje ZUS, w co 10 papierowym wniosku zabrakło podpisu – informuje portal mambiznes.pl.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Mariusz Grzelak/REPORTER

W prawie 10 proc. wniosków, które są składane w ZUS w formie papierowej brakuje podpisu wnioskodawcy.

Jego brak powoduje, że wniosek, zamiast do realizacji musi zostać zweryfikowany, czyli pracownik Zakładu musi skontaktować się z wnioskodawcą i poprosić o złożenie nowego, podpisanego wniosku.

Znacznie wydłuża to czas na przykład wypłaty postojowego czy wydanie decyzji o zwolnienie z opłacania składek.

Dlatego przedstawiciele ZUS, apelują do przedsiębiorców, aby dokładnie przeglądać wysyłane dokumenty.

 

 

 Okazuje się, że nie tylko brak podpisu stanowi problem. Wielu przedsiębiorców błędnie zgłosiło chęć skorzystania z ulgi.

Dlatego ZUS zwraca uwagę, by właściwie składać wnioski. Jak poinformował Zakład Ubezpieczeń Społecznych wiele wniosków wpływało na różne maile placówek ZUS, co jest poważnym błędem.

Nie są rozpatrywane skany, zdjęcia czy też wypełnione pliki word lub pdf, które są przesłane e-mailem. Drogą elektroniczną wnioski mogą być wysłane tylko i wyłącznie za pośrednictwem platformy PUE ZUS.

 

 

– Jeżeli ktoś wysłał już do nas wniosek na ogólny adres e-mail cot@zus.pl lub jakikolwiek inny adres musi zrobić to jeszcze raz, najlepiej przez swoje indywidualne konto na PUE ZUS.

Każda osoba, która zrobi to przez ten kanał komunikacji jest automatycznie weryfikowana a wniosek rozpatrywany priorytetowo – mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.

 

PolskieRadio24.pl/IAR/PAP/mambiznes.pl/DoS


 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Tarcza antykryzysowa a ZUS. Firmy masowo występują o zwolnienia ze składek

Ostatnia aktualizacja: 09.04.2020 09:00
Złożono już 487,7 tys. wniosków dotyczących skorzystania z rozwiązań oferowanych przez tarczę antykryzysową - poinformowało w czwartek Ministerstwo Rozwoju. Większość dotyczy zwolnienia ze składek do ZUS za okres marzec - maj 2020 r.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Tysiące zapytań dziennie o tarczę antykryzysową

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2020 12:20
Interaktywna pomoc Ministerstwa Rozwoju z informacjami o rozwiązaniach z tarczy antykryzysowej ułatwia przedsiębiorcom, którzy wpadli w kłopoty, korzystanie z mechanizmów wsparcia. Za pośrednictwem e-przewodnika użytkownicy zadają ok. 5 tys. pytań dziennie.
rozwiń zwiń