Dobre informacje dla kierowców. Fragment drogi Via Baltica oddany do ruchu po modernizacji

Kierowcy mogą już jechać drugą jezdnią obwodnicy Szczuczyna. Rano uroczyście otwarto ten fragment drogi ekspresowej S61. Tym samym obwodnica stała się dwujezdniową drogą ekspresową na całej swojej długości.

2020-05-15, 11:15

Dobre informacje dla kierowców. Fragment drogi Via Baltica oddany do ruchu po modernizacji
Obwodnica Szczuczyna. Foto: GDDKiA Białystok

To trzeci gotowy odcinek tej drogi - po fragmencie obwodnicy Augustowa i obwodnicy Suwałk. Budowa II jezdni obwodnicy Szczuczyna jest współfinansowana przez Unię Europejską.

Powiązany Artykuł

droga budowa1200.jpg
Modernizacja kolejnej "ekspresówki". Pojedziemy szybciej na Mazury i nad morze

Szczuczyn otrzymał nowoczesną obwodnicę

Szczuczyn to miasto na Podlasiu, położone na styku dróg krajowych numer 61 i 58. Od dawna można było ominąć je obwodnicą. Miała ona jednak tylko jedną jezdnię.

Nawierzchnia drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna została wykonana z betonu cementowego - z wyjątkiem obiektów inżynierskich, gdzie nawierzchnia jest bitumiczna - i przystosowana do najcięższego ruchu. Tym samym obwodnica stała się pierwszą w regionie z jezdniami o różnej nawierzchni, ponieważ dotychczasowa jezdnia - wybudowana w 2015 roku - ma nawierzchnię bitumiczną.

Ważne połączenie z państwami bałtyckimi

Obwodnica Szczuczyna jest częścią trasy Via Baltica, która jest jednym z najważniejszych połączeń drogowych krajów bałtyckich z resztą Unii Europejskiej. Droga połączy Warszawę ze stolicą Estonii i będzie przebiegała przez Litwę i Łotwę.

Druga nitka obwodnicy ma ponad 6,5 kilometrów długości. Przy okazji przebudowana została też istniejąca, prawa jezdnia. Powstały przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne, osłony przeciwolśnieniowe i bariery ochronne.

Wszystkie prace przy budowie kosztowały 75 milionów złotych. Cały projekt Budowy drogi ekspresowej S61 ze Szczuczyna do Budziska, gdzie znajduje się granica państwa, będzie kosztował niemal 743 mln euro. Ponad połowę wydatków pokryją środki z instrumentu "Łącząc Europę". Inwestycja ma się zakończyć w 2022 roku.

REKLAMA

Via Baltica coraz bliżej

Obwodnica Szczuczyna, już w drugiej połowie przyszłego roku połączy się z budowanym obecnie odcinkiem S61 Stawiski - Szczuczyn oraz kolejnym fragmentem S61 od węzła Kolno do Stawisk. W 2022 roku także z odcinkiem Szczuczyn - Ełk Południe. Cała Via Baltica na obszarze Polski zostanie zrealizowana w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. 

Łączna długość przyszłej S61 to prawie 210 kilometrów, z czego kierowcy już korzystają z trzech odcinków o łącznej długości ok. 33,5 kilometrów.  
Pozostała część S61, blisko 177 kilometrów, jest w realizacji - w formie podpisanych umów z wykonawcami w systemie "Projektuj i buduj" albo fizycznie w budowie.

PolskieRadio24.pl, Aleksander Pszoniak, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej