Rusza rządowa inwestycja, na którą czekano od lat. Rozbudowa i modernizacja stacji PKP Warszawa Zachodnia

2020-07-07, 17:20

Rusza rządowa inwestycja, na którą czekano od lat. Rozbudowa i modernizacja stacji PKP Warszawa Zachodnia
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas konferencji prasowej w Warszawie, 7 bm. Konferencja dotyczyła podpisania umowy na modernizację stacji Warszawa Zachodnia. . Foto: PAP/Rafał Guz

Szef resortu infrastruktury Andrzej Adamczyk wziął udział w podpisaniu umowy na modernizację stacji kolejowej Warszawa Zachodnia. W ramach przebudowy powstanie między innymi nowa podziemna przestrzeń dworcowa, hala peronowa i tunel tramwajowy.

- Nowoczesna stacja Warszawa Zachodnia pozwoli zabezpieczyć pełne potrzeby, jeśli chodzi o ruch pasażerski - mówił we wtorek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Jak podkreślił, warszawiacy czekali na tę inwestycję od wielu lat, a przebudowana stacja będzie odpowiadała wymogom 21. wieku.

Warszawiacy od lat czekali na tę inwestycję – zwiększy ich wygodę i bezpieczeństwo

Andrzej Adamczyk podkreślił, że przebudowa stacji Warszawa Zachodnia to inwestycja, na którą stolica czekała i na którą zasłużyła. Podkreślał, że dzięki tej inwestycji podróże będą wygodniejsze i bezpieczniejsze.


Powiązany Artykuł

adam pap1200.jpg
Rząd stawia nie tylko na wielkie inwestycje, wspiera też lokalne rozwiązania komunikacyjne

Przebudowa warszawy-Zachodniej to największy rządowy projekt inwestycyjny

Minister powiedział, że modernizacja stacji Warszawa Zachodnia to największy rządowy projekt inwestycyjny, który będzie realizowany w Warszawie.

- Przekraczający swoją wartością budżet Warszawy na wszystkie inwestycje na ten rok. To jest właśnie plan pana prezydenta Andrzeja Dudy, to są kolejne miejsca pracy. W trakcie realizacji tej inwestycji będzie pracowało ponad 500 pracowników - dodał szef resortu infrastruktury.

Prace na stacji mają potrwać do 2023 roku

- Dzisiaj warszawiacy będą mogli powiedzieć, że za trzy lata będą dysponowali stacją, która będzie wzorem dla wielu innych państw europejskich, wzorem jak realizować, w jakim zakresie i w jaki sposób nowoczesne inwestycje kolejowe - podkreślił minister.

- Nowoczesna stacja to przede wszystkim bezpieczeństwo dla podróżnych, wsparcie dla tych, którzy z powodu różnych ułomności nie są w stanie pokonać wielu barier architektonicznych - powiedział Adam Adamczyk.


Posłuchaj

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk powiedział, że przebudowa stacji Warszawa Zachodnia to inwestycja, na którą stolica czekała i na którą zasłużyła. Podkreślał, że dzięki tej inwestycji podróże będą wygodniejsze i bezpieczniejsze. /IAR/. 0:22
+
Dodaj do playlisty

Partnerem biznesowym inwestycji są PKP Polskie Linie Kolejowe

Minister podziękował partnerom biznesowym PKP Polskich Linii Kolejowych za "sprawne wsparcie i przygotowanie tego przedsięwzięcia".

- Politycy zrobili to, co do nich należy - przygotowali zwykłym mieszkańcom Warszawy inwestycję, która jest oczekiwana od wielu lat. Dzisiaj przyszedł czas na inżynierów - zaznaczył.

Warszawa Zachodnia to największy w Polsce węzeł kolejowy

Stacja Warszawa Zachodnia to największy w Polsce pod względem liczby kursujących pociągów węzeł kolejowy. Średnio na dobę przez stację przejeżdża około 1000 pociągów pasażerskich aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych. To jeden z najbardziej uczęszczanych warszawskich dworców kolejowych. Jego przebudowa jest kolejnym etapem modernizacji linii średnicowej.

Powstaną nowe perony, windy, tunel, rozwiązania kolejowe

Na stacji powstaną nowe perony, które będą w pełni dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przewidziano ruchome schody i windy, przystosowane do przewozu wózków i rowerów. Będzie wybudowany dodatkowy peron od strony ul. Tunelowej. Wszystkie perony zostaną zadaszone.

Komunikację w obszarze stacji ułatwi pieszym kładka, która połączy Wolę i Ochotę. Całkowicie zmieni się przejście podziemne - będzie wyższe i szersze oraz połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Zostanie też wydłużone i dojdziemy nim do peronu przy linii obwodowej.

Pod przejściem dla pieszych zostanie wybudowany tunel, który umożliwi budowę linii tramwajowej wraz z niezbędną dla niej infrastrukturą.

Ponadto nowy układ torów umożliwi przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską i stworzenie bezpośrednich połączeń Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina.

Prace na stacji mają potrwać do 2023 roku.


IAR, PAP, jk

Polecane

Wróć do strony głównej