Nowa taryfa dla aut elektrycznych. Znamy szczegóły tego rozwiązania
Rząd planuje wdrożyć E-Taryfę, co oznacza, że zniknie kluczowa bariera rozwoju elektromobilności. Dzięki nowym regulacjom operatorzy będą w stanie zaoferować znacznie wyższą jakość usług szybkiego ładowania - podało Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych.
2020-08-22, 13:00
Stowarzyszenie zwróciło uwagę na fakt, że projekt rozporządzenia ministra klimatu, pojawił się w czwartek na stronach Rządowego Centrum Legislacji.
Nowelizacja zmienia rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną, wprowadzając do polskiego prawa grupę taryfową przeznaczoną wyłącznie ogólnodostępnym stacjom ładowania.
Opłaty dystrybucyjne ograniczały rozwój stacji ładowania
Według PSPA dotychczasowe wysokie opłaty dystrybucyjne o charakterze stałym, dotkliwie obciążają operatorów ogólnodostępnych stacji ładowania w Polsce, a przy niewielkim jeszcze popycie na tę usługę, powodują zbyt wysokie koszty i w efekcie drastyczny spadek rentowności istniejących stacji i hamowanie nowych inwestycji w infrastrukturę ładowania.
-Wprowadzenie E-Taryfy pomoże w utrzymaniu i rozwoju infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych w Polsce - powiedział dyrektor zarządzający PSPA, Maciej Mazur.
REKLAMA
Opłaty zmienne kluczem do rozwoju rynku e-aut ?
-Podniesienie opłat zmiennych dystrybucyjnych w zamian za zniesienie opłaty stałej, pozwoli na prawidłowe odzwierciedlenie kosztów związanych z funkcjonowaniem stacji na rynku w początkowej fazie jego rozwoju - dodał ekspert PSPA.
Konstrukcję nowej taryfy oparto na przeniesieniu ciężaru finansowego ze składnika stałego na składnik zmienny, powiązany z rzeczywistym zakresem wykorzystania infrastruktury ładowania. Zniesiona zostaje opłata dystrybucyjna stała, zależna od mocy stacji, natomiast wprowadzone zostają trzykrotnie wyższe opłaty zmienne dystrybucyjne, zależne od ilości zużytej energii przez stację.
PR24/pap/iar/sw
REKLAMA