X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Elektromobilność w połączeniu z klasyką. Rolls-Royce w nowej odsłonie

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2020 13:14
Jak informuje dziennik El Pais, bardzo bogaci wyznawcy elektromobilności mogą połączyć ją z drugą namiętnością - pociągu do kultowych klasycznych aut. Dziennik podaje, że na rynku pojawiły się dwa klasyczne modele Rolls-Royce'a przerobione na samochody elektryczne.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Pixabay

Brytyjska firma Lunaz przekształca Phantom V i Silver Cloud w bezemisyjne pojazdy o zasięgu 483 km. Ich ceny to 390 tys. euro i 500 tys. euro.

tayc1200.jpg
Elektryfikacja nie ominęła Porsche - zobacz model Taycan

Auto klasyczne z zewnątrz, ale z elektrycznymi wnętrznościami

Rolls-Royce może być również elektryczny. Tak uważają szefowie firmy Lunaz, która specjalizuje się w przekształcaniu klasycznych pojazdów w modele na baterie.

Firma pozostawia stary wizerunek w nienaruszonym stanie, dodając nowoczesną technologię do wnętrza i zapewniając mu bezemisyjną mechanikę.

Firma przerobiła już modele Jaguara i Bentleya, a teraz rozszerzyła swoją ofertę o dwa modele Rolls-Royce: Phantom V i Silver Cloud.

electric-car-4381728_1280 (1)_1_1.jpg
Myślisz o kupnie auta elektrycznego? Zobacz, jak skorzystać z dopłat

Jak z klasycznego Rolls-Roysa robi się elektryka?

Jak informuje dziennik, proces przekształcania klasycznego Rollsa jest długi i złożony.

Lunaz rozkłada każdy pojazd do stanu surowego metalu, skanuje go w 3D, waży, a następnie rozpoczyna pełną renowację, której towarzyszy proces inżynieryjny w celu połączenia elektrycznego układu napędowego.

W ten sposób wygląd zewnętrzny Phantoma V - pierwszego przekonwertowanego modelu Rolls - jest identyczny z tym, jak wyglądał, kiedy opuścił fabrykę w 1961 roku.

Tyle, że jego wnętrze, wykonane jak zawsze z pierwszorzędnych materiałów (skóra, mahoń itd.), ma nowe wyposażenie: system nawigacyjny, system audio można podzielić na strefę przednią i tylną, system klimatyzacji jest nowoczesny, a osoby na tylnych siedzeniach mają dwa ekrany odtwarzania.

 Bask in the majesty of this £500k fully-electric Rolls-Royce. Lunaz has unveiled its 1961 Phantom V electric restoration, and goodness, it’s a Thing → https://t.co/2XcPtmKlOh pic.twitter.com/dtuD1IFgqq

Kabina została przeprojektowana, aby oferować osiem miejsc, z różnymi opcjami rozłożenia siedzeń.

W części mechanicznej firma zwraca uwagę, że wykorzystuje opracowany przez siebie układ napędowy, ale firma nie podaje danych dotyczących mocy ani osiągów.

Potwierdza tylko, że dzięki akumulatorowi o mocy 120 kWh pojazd jest w stanie przejechać 483 kilometry bez ładowania.

Rolls-Royce Phantom V jest kompatybilny z gniazdem domowym, ale także ze stacjami szybkiego ładowania.

To, czego Lunaz nie ujawnił, to czas potrzebny do całkowitego napełnienia baterii.

„Elektryczne” zmiany obejmą też model Silver Cloud w wersji I, II i III, ale żaden egzemplarz nie został jeszcze ukończony.

Dla nich wybrany akumulator ma mieć mniejszą pojemność, tylko 80 kWh, ale to wystarczy, aby nadać im autonomię, identyczną jak w przypadku Phantoma.

Planowana jest produkcja tylko 30 sztuk każdego modelu. Elektryczny Silver Cloud będzie dostępny na rynku od 350 tys. funtów (około 390 tys. euro przy obecnym kursie wymiany), podczas gdy Phantom osiągnie 500 tys. funtów (około 556 000 euro).

El Pais, jk

Czytaj także

Samochód elektryczny z dofinansowaniem. Sprawdź warunki i wielkość dopłat

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2020 11:25
Na koniec marca 2020 r., w Polsce było zarejestrowanych 10 701 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Ministerstwo Klimatu oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ruszyło z trzema nowymi programami dotyczącymi elektromobilności na łączną kwotę blisko 150 mln zł.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polskie auto elektryczne. Szef ElectroMobility Poland: jazda Izerą to frajda, ale i oszczędności

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2020 11:48
- Jako szef tego projektu i jako Polak chciałbym, abyśmy konkurowali z technologiami i innowacjami. To również więcej pieniędzy, które zostają w naszych kieszeniach, gdyż przejechanie elektrykiem 100 km kosztuje ok. 5-7 zł, a samochodem spalinowym - 30-35 zł - powiedział w Polskim Radiu 24 Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland.
rozwiń zwiń