"Mistrzowie marketingowej gry". Gwiazdy muzyki i moda

Raper Kanye West wypuścił swoje nowe buty Yeezy w sobotę, 6 marca o 7:00 rano. Według raportów sprzedaży buty wyprzedały się do 7:01 rano. Buty miały cenę detaliczną 200 dolarów. W internecie krążą teraz pary do nabycia za dwukrotność tej ceny.

2021-03-31, 15:59

"Mistrzowie marketingowej gry". Gwiazdy muzyki i moda
Kanye West. Foto: Shutterstock.com/Carl Bjorklund

Kanye jest mistrzem marketingowej gry w buty. Został nawet w 2020 roku ogłoszony miliarderem przez Forbe. Większość fortuny Kanye pochodzi z sukcesu marki Yeezy. Wszystko zaczęło się w 2009 roku. Na rynku pojawił się pierwszy model Nike Air Yeezy. Choć proces projektowania był rozbudowany, buty okazały się wielkim hitem i przyciągnęły wielu nabywców. Następnie, Kanye West nawiązał współpracę z Louis Vuitton, aby wypuścić kolekcję butów premium. Kolekcja odniosła sukces, sprzedając się za co najmniej 1000 dolarów za każdą parę. W 2012 roku Nike wypuściło model Air Yeezy, który zawierał więcej zwierzęcych motywów i nawiązań do kultury egipskiej.

Pasmo sukcesów

W 2013 roku Kanye podpisał umowę z Adidasem o wartości 10 milionów dolarów. Umowa zapewniła Kanye większą swobodę i elastyczność, zapewniając mu większą kontrolę nad kreatywnymi etapami powstawania butów i lepsze zyski. W 2018 roku Kanye zatweetował tę wiadomość do swoich fanów: "Staraj się unikać wszelkich sytuacji, w których jesteś powstrzymywany od realizacji swoich pomysłów". Tak też postępuje Kayne. Według Bloomberga, partnerstwo Adidasa pozwala mu zachować kontrolę nad projektowaniem, a Adidas zarządza produkcją. Umowa obowiązuje do 2021 roku.

Powiązany Artykuł

autobus shu1200.jpg
Jeden bilet na różne środki transportu. PKP Intercity podpisało umowę z Polonusem

Pomimo sukcesu marki Yeezy, Kanye West musiał zmierzyć się z długami. W 2015 roku Kanye podzielił się z BET, że jego przedsięwzięcia w branży modowej wpędziły go w 16 milionów dolarów długu. Komentując swoje osiągnięcia w branży modowej, stwierdził: "Próbowałem grać w sporcie, który jest sportem dla miliarderów. To nie jest sport dla milionerów i jestem dumny z tego długu. Obchodzi mnie jedynie moja wizja." Teraz Kanye West może cieszy się owocami zrealizowanej wizji. Forbes uznał Kanye za drugiego w historii rapera miliardera.

Gwiazdy od zawsze nakręcały biznes modowy. Wiele gwiazd popu stworzyło własną linię odzieży w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Gwen Stefani, Miley Cyrus, Madonna, Jennifer Lopez, Fergie, Jay-Z, Rihanna, i Katy Perry, aby wymienić tylko kilkoro artystów, którzy prowadzą biznes w świecie mody. Jessica Simpson zrobiła to na wielką skalę i szacuje się, że w 2010 roku osiągnęła sprzedaż detaliczną wartą 750 milionów dolarów. Piosenkarka ma ponad 650 sklepów w całej Ameryce.

REKLAMA

Symbiotyczny związek gwiazd popu i mody zawsze kształtował w branży nowe trendy. A gdy piosenkarze wypuszczają nowe linie ubrań lub butów wraz ze swoimi albumami to przemysł mody tym bardziej korzysta z nadarzających się możliwości biznesowych.


PolskieRadio24.pl/ blackenterprise.com/ fibretofashion.com/ statista/ mib

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej