"Dobry start". Z programu chce skorzystać ponad 60 proc. rodziców

- 62 proc. ankietowanych Polaków skorzysta z pieniędzy w ramach programu "Dobry start" planując tegoroczną wyprawkę szkolną - wynika z badania na potrzeby raportu "Polaków portfel własny: szkoła 2.0 egzamin z powrotu". Oszczędzanie na wyprawkę zadeklarował co 8 respondent.

2021-09-07, 10:17

"Dobry start". Z programu chce skorzystać ponad 60 proc. rodziców
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: FamVeld/shutterstock

Według badania Santander Consumer Bank, przeprowadzonego na potrzeby raportu „Polaków portfel własny: szkoła 2.0 egzamin z powrotu", rodzice – obok bieżących dochodów - chętnie korzystają z rządowych programów przeznaczonych na wsparcie rodzin.

Z programu najchętniej korzystają mieszkańcy wsi

62 proc. ankietowanych odpowiedziało, że planując wyprawkę dla dziecka na br. skorzysta z pieniędzy z "Dobrego startu", oferującego jednorazowe wsparcie w wysokości 300 zł dla wszystkich uczniów do 20. roku życia.

Taka forma pomocy najczęściej zachęca kobiety (72,5 proc. wskazań) oraz mieszkańców wsi (71,1 proc.). Z kolei 45 proc. badanych deklaruje skorzystanie z programu "Rodzina 500 plus". Autorzy badania zwrócili uwagę, że oszczędzanie na wyprawkę szkolną zapowiedział co 8 badany (12,5 proc.).

Powiązany Artykuł

szkola-wyprawka-free-1200.jpg
Do rodziców trafił już ponad miliard złotych. Jak skorzystać z programu "Dobry start"?

Pieniądze najczęściej wesprą największy wydatek – sprzęt do nauki zdalnej

Ankietowani byli też pytani o to, jaki szkolny wydatek był dla nich najbardziej dotkliwy w ubiegłym roku. 56 proc. wskazało "konieczność nabycia odpowiedniego sprzętu do nauki zdalnej".

Co czwarty rodzic wskazywał również na wydatki związane z plecakiem i jego wyposażeniem, a co piąty z podręcznikami i zeszytami ćwiczeń (odpowiednio 22,9 i 21,1 proc.).

Powiązany Artykuł

wyprawka szkolna sklep zakupy uczeń szkoła 1200.jpg
Już za chwilę pierwszy dzwonek! Ile polscy rodzice wydadzą na wyprawkę szkolną?

Jedna piąta badanych wyda dodatkowe środki na korepetycje

Z kolei 21 proc. ankietowanych wymieniło korepetycje - według autorów badania - może to być związane zarówno z trudnościami z przyswajaniem wiedzy wynikającymi z prowadzenia nauki zdalnej u części uczniów, jak i z "indywidualną chęcią rodziców do poszerzania horyzontów przez ich dzieci". W tego typu dodatkowe lekcje najczęściej inwestują osoby, z wyższym wykształceniem (29,9 proc.).

Jak wskazano, badanie nie wykazało związku między wysokością zarobków a opłacaniem zajęć dodatkowych dla dzieci. Może to wskazywać na fakt, że w przypadku zaistnienia takiej potrzeby, Polacy decydują się na opłacanie korepetycji dla swoich pociech bez względu na osiągane wynagrodzenie - ocenili autorzy badania.

PAP, jk

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej