more_horiz
Gospodarka

Aplikacja - wielki wygrany w czasach koronawirusa

Ostatnia aktualizacja: 03.10.2021 10:22
Przykład sytuacji na rynku aplikacji na smarfony potwierdza starą zasadę, że gdy jedni tracą w wyniku nieszczęścia, inni na tym wygrywają. Jak podaje stowarzyszenie cyfrowe Bitkom, sprzedaż aplikacji na telefony komórkowe prawie się podwoiła w ciągu dwóch lat.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Pixabay

Według dziennika "Handelsblatt" oznacza to, że branża rozwija się w rekordowym tempie.

Niezależnie od tego, czy chodzi o gry, programy edukacyjne czy aplikacje biurowe - użytkownicy smartfonów w Niemczech wydają w tym roku więcej pieniędzy na aplikacje do telefonów komórkowych niż kiedykolwiek wcześniej - informuje dziennik.

Rynek aplikacji - prawie podwojenie obrotów

Cyfrowe stowarzyszenie Bitkom zakłada, że obroty na rynku aplikacji sięgnęły 2,9 miliarda euro właśnie dzięki programom na smartfony.

rolnik1200.jpg
ARiMR wprowadza nową aplikację dla rolników. Ma usprawnić komunikację z Agencją

Stowarzyszenie ogłosiło w sobotę w Berlinie, że sprzedaż prawie się podwoiła w ciągu dwóch lat. W ubiegłym roku w tym kraju wydano na nie 2,3 mld euro, a w 2019 ok. 1,6 mld euro.

Aplikacja wciska się wszędzie - zastępuje już aparat cyfrowy, konsolę, półkę na książki

- Zakres wykorzystania aplikacji jest coraz większy – zastępują one aparat cyfrowy, półkę na książki, konsolę do gier – powiedział kierownik działu Bitkom ds. technologii konsumenckich, Sebastian Klöß.

Zwłaszcza podczas kryzysu związanego z koronawirusem ludzie spędzali więcej czasu ze swoimi smartfonami. Wypróbowali nowe aplikacje, a także wydali więcej pieniędzy – na przykład na płatne kursy online, na gry lub aby uczyć się nowych języków.

Według Bitkom większość sprzedaży (74 proc.) pochodzi z tzw. zakupów w aplikacji.

Aplikacja niby bezpłatna, ale…

Pobranie na telefon komórkowy jest w przypadku dużej części programów bezpłatne, ale niektóre funkcje kosztują. 16 proc. sprzedaży pochodzi z umieszczonych w aplikacjach reklam.

W trakcie kryzysu koronawirusa odsetek sprzedaży z płatnych aplikacji ponownie znacznie wzrósł – z trzech procent w 2019 roku do obecnie dziesięciu procent.

Według Bitkomu w tym roku w Niemczech zostanie pobranych łącznie 3,3 miliarda aplikacji - oznacza to wzrost o 17 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.

PR24, Handelsblatt, jk