Wygodniejszy dojazd do Krakowa. Droga krajowa nr 94 została rozbudowana
Drogowcy oddali do użytku odcinek drogi krajowej numer 94 w Małopolsce do granic Krakowa. Zmodernizowana trasa upłynni ruch i zwiększy przepustowość. Koszt prac to prawie 35,5 miliona złotych.
2021-12-22, 16:50
Zakończona właśnie rozbudowa jest kontynuacją większego zadania, które pozwoliło na zwiększenie przepustowości, bezpieczeństwa i komfortu jazdy przez mocno zurbanizowane podkrakowskie miejscowości. Jedno rondo w Modlnicy już powstało w miejscu skrzyżowania drogi krajowej nr 94 z drogą powiatową w kierunku Giebułtowa. Wraz z tym rondem rozbudowany został także odcinek DK94 o długości 715 metrów. Inwestycję oddano do ruchu w maju zeszłego roku.
Kolejną inwestycją, która została właśnie zakończona, jest rozbudowa drogi krajowej 94 do granic Krakowa.
Trzy zjazdy z drogi krajowej DK94
Potem nadszedł czas na przebudowę dalszej części DK94 o długości 1,5 kilometra w kierunku Krakowa, do węzła Modlnica na S52 Północnej Obwodnicy Krakowa. Zamiast skrzyżowań DK94 z ulicami Jurajską i Lipową oraz Wierzbową powstały ronda dwupasowe turbinowe. Wybudowano też dwa skrzyżowania na skręty w prawo z ulicami świętego Wojciecha i Ulubioną oraz Polną.
Powstały trzy zjazdy z drogi krajowej DK94 na drogi gminne wraz z przebudową odcinków tych dróg, między innymi ulicą Ulubioną i Dębową, przejście dla małych zwierząt, zatoki autobusowe z pasami oddzielającymi od jezdni i chodniki.
REKLAMA
Koszt wszystkich prac wyniósł 35 i pół miliona złotych.
- Zmieniona organizacja ruchu z pewnością poprawi komunikację oraz zwiększy komfort kierowców, którzy na co dzień borykają się z utrudnieniami na tym odcinku. Cieszę się, że udało nam się jeszcze przed końcem tego roku dołożyć kolejną cegiełkę, która przyczynia się do rozwoju sieci drogowej w Polsce - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
REKLAMA
Dla porównania 5 lat wcześniej, zgodnie z pomiarami, natężenie ruchu było tu o 26 procent mniejsze. W 2020 roku średni dobowy ruch wzrósł do około 26 tysięcy. Pojazdów na dobę. W porannych i popołudniowych godzinach szczytu wartości te wzrastają i tworzą się zatory.
Po ukończeniu inwestycji, przebudowany do dwóch jezdni odcinek DK94 od granicy Krakowa na północ ma około 2,22 km długości i trzy ronda turbinowe, usprawniające ruch.
Aleksander Pszoniak, akg
REKLAMA
REKLAMA