Największe marki technologiczne są już warte ponad 2 biliony dolarów. Jest nowy ranking
Jak wynika z najnowszej edycji rankingu BrandZ, przygotowanego przez firmę Kantar, wartość najważniejszych 20 marek technologicznych z sektora rozwiązań biznesowych i dostawców technologii przekroczyła 2 biliony dolarów.
2022-06-21, 13:31
Tytuł najcenniejszej firmy w tym sektorze utrzymał Microsoft, którego wartość wzrosła do 611,5 mld dolarów z 410,3 mld dolarów rok wcześniej.
Jak informuje Kantar wzrost wartości Microsoftu o 49 proc. w stosunku do roku poprzedniego częściowo wynika z inwestycji tej firmy w działania proekologiczne. Ponadto do zwiększenia wartości tej marki na rynku przyczynił się rosnący popyt na technologie cyfrowe, cyfryzacja danych i rozwiązania niezbędne do zdalnej pracy z domu.
Kto jeszcze zmieścił się na podium?
Drugie miejsce w rankingu przypadło spółce Amazon Web Services, której wartość to 401,8 mld dolarów, co według Kantar, wynika z modelu biznesowego opartego na wolumenie sprzedaży, imponującego zakresu usług i przejrzystych cen na ofertę usług w chmurze.
Marka Amazon Web Services była w tym roku po raz pierwszy wyceniana oddzielnie od samego Amazona.
- Polska w pierwszej trójce w Europie pod względem zatrudnienia w sektorze automotive. Prognozy są jeszcze lepsze
- Zawirowania na rynku zbóż. Rolnicy niechętnie sprzedają ziarno
Trzecie miejsce w tym rankingi zajęła Nvidia, której wartość wzrosła do 124,2 mld dolarów ze 104,8 mld dolarów. Według Kantara, wzrost tej spółki wynika z zapotrzebowania gospodarki światowej na coraz szybszą, lepszą grafikę.
PolskieRadio24.pl, PAP, md
REKLAMA
REKLAMA