Jak bankują przedsiębiorcy?
Jak bankują przedsiębiorcy? Czy zarządzanie finansami przedsiębiorstwa przenosi się z oddziałów do kanałów zdalnych? Czy przedsiębiorcy bankują "mobilnie" i jakie to niesie za sobą korzyści?
2023-04-04, 12:00
Trendy w bankowości przedsiębiorstw są jasne. Podobnie jak w przypadku klientów detalicznych, coraz więcej interakcji z bankiem odbywa się za pomocą kanałów zdalnych. I choć te procesy obserwowaliśmy już od kilku lat, to niewątpliwie duży wpływ na ich przyśpieszenie miała pandemia koronawirusa.
- Oczekiwania są takie, że większość spraw z bankiem będzie można załatwić przy pomocy kanałów zdalnych. Tu mamy kilka możliwości: przez telefon, przez aplikację, zarówno mobilnie, jak i za pomocą komputera stacjonarnego – wyjaśnia Ernest Pytlarczyk, Dyrektor Centrum Analiz i Transformacji Cyfrowej w Banku Pekao S.A.
Wygoda i oszczędności
Zalety zdalnych kanałów kontaktu z bankiem są oczywiste. Przede wszystkim jest to wygodne. Poza tym pozwala zaoszczędzić sporo czasu, bo wizyty w oddziałach banku można ograniczyć do minimum. Digitalizacja to także niezastąpiony sprzymierzeniec, jeśli chodzi o optymalizację licznych procesów związanych z obiegiem dokumentów.
REKLAMA
- Elektroniczny obieg dokumentów to olbrzymia oszczędność czasu i papieru. Jest to coś, co zwiększa efektywność całego procesu, a jednocześnie powala minimalizować liczbę punktów kontroli.
A dziś jest to kluczowe, bo jak dodaje Ernest Pytlarczyk, bank nie może irytować klienta nadmierną liczbą interakcji.
Zaufanie i budowanie relacji
W przypadku przedsiębiorców bardzo ważne jest także budowanie relacji z bankiem. Przedsiębiorca oczekuje, że oprócz sprzedaży produktów, bank będzie jego sprzymierzeńcem w radzeniu sobie z trudną rzeczywistością i będzie mu ułatwiał prowadzenie biznesu.
- Trend przechodzenia na kanały zdalne i digitalizacja doskonale wpisuje się w te oczekiwania – konkluduje Dyrektor Centrum Analiz i Transformacji Cyfrowej w Banku Pekao S.A.
REKLAMA
Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao S.A.
REKLAMA