PKP Intercity wprowadza nowe funkcje w aplikacji mobilnej. "Rośnie zainteresowanie zdalnym zakupem biletów"

2024-01-08, 12:07

PKP Intercity wprowadza nowe funkcje w aplikacji mobilnej. "Rośnie zainteresowanie zdalnym zakupem biletów"
Chociaż technologia 5G jest coraz popularniejsza wśród polskich konsumentów, to świadomość wszystkich możliwości, jakie dają tego typu urządzenia, jest relatywnie niska.Foto: Dragana Gordic/Shutterstock

Aplikacja PKP Intercity to coraz chętniej wybierany przez pasażerów kanał sprzedaży. W zeszłym roku zakupiono za jej pośrednictwem blisko 3 miliony biletów. Od dziś zyskuje nowe funkcjonalności, które ułatwią podróżowanie pasażerom posiadającym bilety okresowe i Karty Intercity przeznaczone dla firm.

Z danych przewoźnika wynika, że aplikacja cieszy się coraz większą popularnością wśród pasażerów. W 2023 roku ze sklepów internetowych pobrano ją 1,1 mln razy. Przełożyło się to na sprzedaż 2,7 mln biletów o wartości przekraczającej 160 mln zł.

Sukces tego kanału sprzedaży zachęca narodowego przewoźnika do wprowadzania kolejnych udoskonaleń.

Kolejne ułatwienia dla podróżnych

Od 8 stycznia w aplikacji możliwe jest pobranie rezerwacji do biletów okresowych zakupionych w kasie biletowej oraz Kart Intercity. Wcześniej podróżny musiał udać się do kasy lub pobrać rezerwację miejsca na stronie przewoźnika. Teraz uzyskuje miejscówkę poprzez kilka kliknięć w aplikacji.

Dodatkowo dla posiadaczy Kart Intercity i biletów okresowych przewoźnik udostępnił w aplikacji opcję dokupienia wraz z rezerwacją, biletu na przewóz roweru, psa lub bagażu. Jest to z pewnością ułatwienie dla pasażerów często podróżujących z przewoźnikiem i klientów biznesowych.

- W ubiegłym roku sprzedaliśmy dzięki aplikacji blisko 3 mln biletów o wartości przekraczającej 160 mln zł. To dla nas wyraźny sygnał, by dalej rozwijać ten kanał sprzedaży zdalnej. Dlatego wprowadzamy kolejne ułatwienia dla podróżnych, tym razem w obszarze biletów miesięcznych i kart przeznaczonych dla firm. Na pierwszym miejscu stawiamy potrzeby pasażerów i staramy się do nich dostosować - powiedział wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz.

Łatwy i szybki dostęp do zakupu biletów na przejazdy z PKP Intercity to jeden z elementów strategii przyjętej przez przewoźnika. W tej chwili za pośrednictwem kanałów zdalnych spółka sprzedaje 74 proc. wszystkich biletów.

Platforma sugeruje ulgi

Przewoźnik rozwija nie tylko aplikację, lecz także serwis internetowej sprzedaży biletów. Wprowadzony w październiku zeszłego roku system e-IC 2.0 w wersji beta oferuje intuicyjną ścieżkę zakupową, odnowiony design i wiele nowych funkcjonalności. Do najważniejszych z nich należą między innymi planowanie podróży "tam i z powrotem", profile zakupowe oraz możliwość dodania biletu do kalendarza.

Platforma podpowiada również najlepszą dla podróżnych ofertę, która jest dopasowana do ich indywidualnych potrzeb. Po podaniu daty urodzenia pasażera, e-IC 2.0 sugeruje ulgi, najbardziej korzystne dla danego przedziału wiekowego.

Rozszerzana jest także współpraca z zewnętrznymi partnerami. W ramach ujednoliconych warunków sprzedaży spółka sprzedała już ponad 8 mln biletów o wartości blisko 350 mln zł.

PKP Intercity współpracuje z takimi platformami jak KOLEO, e-podróżnik, Skycash, Jakdojade.pl czy mPay. Podpisała także umowy m.in. z Infobus oraz eTravel, za pośrednictwem których sprzedaż ruszy jeszcze w tym roku.

PR24.pl, Aleksander Pszoniak, DoS

Polecane

Wróć do strony głównej