Latające taksówki. Jest zgoda administracji lotnictwa cywilnego, rusza masowa produkcja

Chiny uruchamiają masową produkcję bezzałogowych dronów powietrznych, które mogą stać się latającymi taksówkami. Pierwsze komercyjne loty tych autonomicznych dronów pasażerskich zaplanowano już na 2025 r.

2024-04-29, 12:55

Latające taksówki. Jest zgoda administracji lotnictwa cywilnego, rusza masowa produkcja
EH216-S to model dwuosobowy, pasażerowie będą wybierali z udostępnionej listy miejsce lądowania, a o resztę zadba komputer wspierany sztuczną inteligencją. Foto: EHang/Twitter

"EH216-S to pierwszy na świecie eVTOL (pionowy start i lądowanie) gotowy do masowej produkcji. Ten bezzałogowy dron powietrzny może pokonać dystans do 35 km na jednym ładowaniu. Dzięki napędowi elektrycznemu jest nie tylko cichy, ale również przyjazny dla środowiska" - informuje serwis spidersweb.pl.

Pozwolenie na masową produkcję

Dron wyposażony jest w osiem wirników, które pozwalają na pionowy start, lądowanie i manewrowanie w powietrzu. Sterowany jest autonomicznie, a przedstawiciele firmy EHang ogłosili już, że ich pojazd "przewożący pasażerów bez pilota" otrzymał pozwolenie na masową produkcję od Chińskiej Administracji Lotnictwa Cywilnego (CAAC).

EH216-S to model dwuosobowy, pasażerowie będą wybierali z udostępnionej listy miejsce lądowania, a o resztę zadba komputer wspierany sztuczną inteligencją.

Prędkość przelotowa drona wynosi 100 km/h, maksymalna prędkość 130 km/h, a maksymalna wysokość wynosi 3.000 m. Zasięg to 35 km, a czas lotu 21 minut.

REKLAMA

Cena wynosi 334 tys. dolarów

Maszyna ma 16 silników elektrycznych zasilanych akumulatorami. Czas ładowania baterii wynosi 120 minut. Maksymalna ładowność wynosi 220 kg.

Jak dodaje serwis portalmilitarny.pl EHang planuje stopniowo zwiększać tempo produkcji EH216-S w swojej głównej fabryce w Yunfu, aby zaspokoić rosnący popyt. Katalogowa cena drona na rynek chiński wynosi 334 tys. dolarów. W przypadku sprzedaży zagranicznej cena wynosi 410 tys. dolarów.

Firma Ehang zamierza też rozwinąć współpracę z chińskimi władzami lokalnymi, aby ustalić położenie sieci lądowisk (vertiportów), które pozwolą na zintegrowanie taksówek powietrznych eVTOL z ekosystemem miejskiego transportu publicznego.

PR24/DoS

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej