Chińczycy kupują więcej Lamborghini niż Amerykanie

Spółka Automobili Lamborghini SpA spodziewa się, że w 2011 roku po raz pierwszy sprzeda więcej aut w Chinach niż w USA. Ameryka wiodła dotychczas prym.

2011-04-23, 10:45

Chińczycy kupują więcej Lamborghini niż Amerykanie
. Foto: fot. Flickr/Salon de Geneve

- Uważam, że Chiny w tym roku staną się naszym najważniejszym rynkiem - tak komentuje wyniki i prognozy prezes Lamborghini Stephen Winkelmann.

Model Aventador LP 700-4 kosztuje 255 tys. euro. Mimo to wyprzedano wszystkie auta wyprodukowane w pierwszych 18 miesiącach ich wytwarzania - pisze Bloomberg.

Aż jedna piąta z nich znajdzie się w Państwie Środka, mówił Winkelmann we wtorek podczas odbywających się w Szanghaju targów motoryzacyjnych. W trzecim kwartale, gdy auta przyjadą do nabywców, przewiduje wzrost chińskiego zainteresowania marką. Wtedy bowiem inni chętni zobaczą luksusowe samochody na ulicach.

 - Zadowolenie z Aventadora w Chinach jest niesamowicie duże. Będzie jeszcze lepiej, gdy nasze auta będą widoczne na ulicach - dodaje pełen nadziei.

Podobny wzrost zainteresowania w Chinach zauważają też BMW i producent Mercedesa Daimler - przypomina Bloomberg. To dlatego, że rośnie w Chinach dobrobyt. Tymczasem Ameryka traci swój status królowej luksusowych aut. To wynik kryzysu, który ciągle się odbija na tamtejszej gospodarce.

 - Rośnie liczba milionerów i miliarderów, którzy chcą się pochwalić swoim bogactwem - mówi o sytuacji dla Bloomberga Ian Fletcher z londyńskiej firmy analitycznej rynku motoryzacyjnego IHS Automotive.

Do tego Amerykanie, którzy chcieli mieć Lamborghini wykupili poprzedni model - Gallardo. Takiego auta nie kupuje się dwa lata z rzędu - ocenia Bloomberg.

Jednocześnie sprzedaż wszelkich aut luksusowych w Chinach rośnie, a w tym roku może skoczyć nawet o 20 procent, prognozuje firma badająca rynek J.D. Power and Associates. Dodaje, że to świetny wynik, bo cały segment aut osobowych najpewniej wzrośnie tylko 12 proc.

Tomasz Kamiński

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej