Ulica zbryzgana krwią, czyli wszystkie chwyty dozwolone
Reklama billboardowa jest tworzona by przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jak to się robi? Przekonaj się sam. Oto najdziwniejsze billboardy na świecie.
2011-05-11, 11:23
Posłuchaj
Billboard musi być komunikatywny i zrozumiały, nawet jeśli odbiorca skupi na nim uwagę tylko przez chwilę. Zatem ich twórcy używają paru słow i przyciągającą wzrok grafikę. Nie jest to łatwe.
>>>Zobacz galerię zdjęć najdziwniejszych reklam<<<
- Posiadacze tych nośników robią wszystko, żeby uatrakcyjnić swoją ofertę. Niewątpliwie takie kampanie na krótką metę mogą osiągnąć sukces – mówi Agata Małkowska-Szozda, dziennikarka Media&Marketing Polska.
Jednak ostatnie lata pokazały, że billboardy wychodzą z mody.
- Rynek outdorowy jest najbardziej dotknięty przez kryzys. Wydatki na reklamę zewnętrzną w zeszłym roku spadły o kilkanaście procent – dodaje.
REKLAMA
Nie cały rynek reklamy cierpi z powodu recesji. Firma MPG Media Market Scan 1Q 2011. w raporcie Analiza rynku reklamy w Polsce podaje, że w I kwartale 2011 roku wzrósł on o 6,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2010 r. Tym samym jest wart 1,61 mld złotych netto. Wzrost ten miał miejsce głównie za sprawą zwiększonych inwestycji w internecie i telewizji, które to w analizowanym okresie wyniosły odpowiednio 190 i 839 mln zł.
Raport MPG ocenia, że całkowita wartość rynku reklamy w I kwartale 2011 roku wyniosła 1,61 mld złotych netto, rosnąc w stosunku do pierwszego kwartału roku poprzedniego o 6,9 proc.. Wzrost ten podyktowany był przede wszystkim intensywnym rozwojem wydatków internetowych – w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku inwestycje zwiększyły się o 17 proc. Drugi w kolejności najsilniejszy 10 proc. wzrost wydatków odnotowało radio, osiągając tym samym wartość 125mln złotych netto.
Więcej na stronie: Bored Panda
REKLAMA
ab
REKLAMA