Producenci papierosów będą zniechęcać do palenia
Firmy tytoniowe w USA muszą zapłacić za kampanię medialną o ryzyku związanym z paleniem. Taką decyzję podjęła amerykańska sędzia.
2012-11-28, 14:30
Posłuchaj
(IAR) Rafał Motriuk
Dodaj do playlisty
Chodzi o przeszłość. Zdaniem sędzi Gladys Kessler z Waszyngtonu producenci papierosów przez kilkadziesiąt lat ukrywali faktyczne zagrożenia wynikające z palenia tytoniu. Zgodnie z wyrokiem, teraz w mediach pojawią się hasła typu „Palenie zabija średnio 1200 Amerykanów. Każdego dnia”. Slogany będą poprzedzone informacją o tym, że firmy tytoniowe celowo wprowadzały konsumentów w błąd. Na razie nie jest jasne, w których mediach pojawią się te hasła, ani ile będzie kosztować kampania. Koncerny tytoniowe chcą odwołać się od wyroku.
REKLAMA