more_horiz
Gospodarka

Środki z systemu viaTOLL można odzyskać tylko do końca września. Resort finansów przypomina procedurę

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2022 14:30
Wniosek o zwrot środków z systemu viaTOLL można składać tylko do końca września - przypomina Ministerstwo Finansów. Dotyczy to zarówno środków z umów zawartych w systemie viaTOLL, jak i kaucji za urządzenia viaBOX (OBU).
Po 30 września 2022 roku wszystkie środki pozostałe na kontach w systemie viaTOLL oraz kaucje za urządzenia zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego.
Po 30 września 2022 roku wszystkie środki pozostałe na kontach w systemie viaTOLL oraz kaucje za urządzenia zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego. Foto: malgosia janicka/Shutterstock

"Dyspozycję zwrotu środków pozostałych w wygaszonym systemie viaTOLL można złożyć do 30 września 2022 r." - napisano w komunikacie. Zaznaczono, że termin ten wynika z art. 12 ustawy z 6 maja 2020 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw.

Co w przypadku braku wniosku?

Resort finansów przypomina, że w przypadku braku wniosku, po 30 września 2022 roku wszystkie środki pozostałe na kontach w systemie viaTOLL oraz kaucje za urządzenia zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego.

Zgodnie z informacją MF, aby odzyskać zwrot kaucji za urządzenie lub środki z salda umowy viaTOLL na konto bankowe należy:

  • przesłać podpisany formularz reklamacyjny (plik PDF; 360 KB);
  • zdjęcie OBU obrazujące jego kod kreskowy na adres kontakt@etoll.gov.pl (na jednym formularzu można dopisać dowolną liczbę urządzeń);
  • przesłać podpisany formularz (plik PDF; 532 KB) reklamacyjny na adres kontakt@etoll.gov.pl z dyspozycją zwrotu środków znajdujących się na umowie viaTOLL na wskazany rachunek bankowy;
  • złożyć dyspozycję zwrotu salda lub kaucji w swoim Internetowym Koncie Klienta w zakładce "Komunikaty" i dołączyć zdjęcia urządzeń pokładowych.

Przeksięgowanie środków do systemu e-TOLL

Wskazano, że w celu przeksięgowania środków z konta viaTOLL na konto rozliczeniowe w systemie e-TOLL (trzeba już posiadać konto w e-TOLL) trzeba przesłać na adres kontakt@etoll.gov.pl podpisany formularz (plik PDF; 360 KB) przeksięgowania środków z viaTOLL do e-TOLL i dołączyć zdjęcie OBU obrazujące jego kod kreskowy.

Można też złożyć wypełniony formularz bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta (MOK) e-TOLL dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz (plik PDF; 360 KB) przeksięgowania środków z viaTOLL do e-TOLL.

Zaznaczono, że w MOK e-TOLL nie można zwrócić OBU w celu odzyskania kaucji.

Więcej informacji na stronie etoll.gov.pl.

PR24.pl, PAP, DoS