Sztuczna inteligencja w biznesie

2023-05-08, 16:10

Sztuczna inteligencja w biznesie
Sztuczna inteligencja w biznesie . Foto: materiały prasowe Banku Pekao S.A.

Bank Pekao zautomatyzował proces obsługi klienta biznesowego. Zastosowane przez bank rozwiązania to tzw. hiperautomatyzacja.  Pomaga ona usprawnić zachodzące w banku procesy biznesowe i przetworzyć posiadane dane w sposób nieosiągalny dla tradycyjnych metod.

Hiperautomatyzacja to połączenie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i zrobotyzowanej automatyzacji procesów.

Jak wyjaśnia Jędrzej Fryc, manager Zespołu Optymalizacji Cyfrowej w Departamencie Bankowości Elektronicznej i Digitalizacji Procesów w Banku Pekao S.A., dzięki hiperautomatyzacji udało zbudować się jeden ekosystem, który łączy w sobie funkcjonalności systemu bankowości elektronicznej PekaoBiznes24 z optycznym rozpoznawaniem znaków (OCR), uczeniem maszynowym i automatyzacją procesów.

Dla klientów banku hiperautomatyzacja oznacza przede wszystkim oszczędność czasu, bowiem dzięki złożonym procesom technologicznym, ich dyspozycje są realizowane niemal natychmiast po złożeniu.

AI nie zastąpi człowieka

Obecnie Bank Pekao S.A. kładzie duży nacisk na wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesie obsługi klienta. Jednocześnie, jak mówi Jędrzej Fryc, AI na razie nie zastąpi pracowników banku. Może im ona jednak pomóc w wykonywaniu codziennych obowiązków.

- Na pewno sztuczną inteligencję będziemy stosować do automatyzacji powtarzalnych czynności. Natomiast relacje z klientem pozostawimy naszym pracownikom. Dobierając środki, formując nasz model operacyjny, koncentrujemy się na tym, aby odpowiadać na potrzeby klientów, a ci cały czas chcą się spotykać z naszymi pracownikami, szczególnie gdy chodzi na przykład o ustrukturyzowanie większej transakcji czy zdobycie finansowania.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Procesy związane z cyfryzacją i automatyzacją to z jednej strony duża szansa dla banków na optymalizację kosztową, bardziej efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów, z drugiej to także spore wyzwanie związane choćby z kwestiami dotyczącymi cyberbezpieczeństwa.

- Bezpieczeństwo to dla nas najwyższy priorytet. To nawet, mówiąc szczerze, nieco spowalnia rozwój automatyzacji, natomiast chcemy mieć pewność, że każda nowa technologia jest przemyślana, przetestowana i co najważniejsze bezpieczna – dodaje Jędrzej Fryc.


Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao S.A.

Polecane

Wróć do strony głównej