E-handel i sprzedaż bezpośrednia – to przyszłość handlu

2015-11-08, 09:33

E-handel i sprzedaż bezpośrednia – to przyszłość handlu
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Pixabay

Polacy stają się coraz bardziej wygodni, stąd, jak oceniają eksperci, przyszłością handlu jest na pewno rynek e-commerce i ....sprzedaż bezpośrednia.

Posłuchaj

Dlaczego sprzedaż bezpośrednia wraz z e-handlem jest przyszłościa branży handlowej, tłumaczy w radiowej Jedynce Ewa Kudlińska-Pyrz z Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej./Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

─ W  Polsce w sposób stały rośnie rynek sprzedaży bezpośredniej. Roczna wartość sprzedaży całej branży w krajach Unii Europejskiej wynosi blisko 24 miliardy euro, a w Polsce ten rynek generuje roczne obroty na poziomie 2 miliardów 886 milionów złotych i sukcesywnie rośnie. Wzrasta też liczba konsumentów - tłumaczy Ewa Kudlińska-Pyrz z Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

E-handel i sprzedaż bezpośrednia to wygodne zakupy

Jak tłumaczy ekspertka, to wynika z wygody tych zakupów.

─ W obu przypadkach to klient decyduje o miejscu zakupów – albo w domu, albo tam gdzie wybierze, np. w swoim miejscu pracy – mówi Ewa Kudlińska-Pyrz.

─ W przypadku sprzedaży bezpośredniej, klienci szczególnie sobie cenią jakość usługi – podkreśla.

W sprzedaży bezpośredniej królują kosmetyki

W pewnych stałych obszarach widać systematyczny wzrost sprzedaży.

Jak tłumaczy ekspertka nadal w Polsce najlepiej się sprzedają kosmetyki – to 67 proc. oferowanych przez branżę produktów. W Europie ta grupa artykułów stanowi 36 procent.

Następną branżą są suplementy diety, stanowiące 10 proc. sprzedaży, kolejne są artykuły AGD.

Nowością jest oferta żywności i napojów w sprzedaży bezpośredniej

Co ciekawe, w ostatnim czasie w sprzedaży bezpośredniej pojawiła się żywność oraz napoje.

Łączna liczba zamówień w sprzedaży bezpośredniej w 2014 roku wyniosła ok. 35 mln, z czego 92 proc. zostało zrealizowanych w sprzedaży indywidualnej, a tylko 8 proc. w sprzedaży grupowej, podczas prezentacji organizowanych na życzenie i w domach .

Elżbieta Mamos, jk

Polecane

Wróć do strony głównej