PolskiBus.com przegrywa i zawiesi połączenia na linii Warszawa – Lublin – Rzeszów. To decyzja SKO

PolskiBus.com informuje, iż z powodu decyzji wydanej przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze (SKO) w sprawie linii Warszawa – Lublin – Rzeszów, od dnia 3 sierpnia br. nie będzie mógł realizować kursów w ramach tej trasy.

2015-07-31, 15:53

PolskiBus.com przegrywa i zawiesi połączenia na linii Warszawa – Lublin – Rzeszów. To decyzja SKO
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: polskibus.com

PolskiBus.com informuje, iż od dnia 3 sierpnia br. zawiesza kursy w ramach linii Warszawa – Lublin – Rzeszów. Powodem jest decyzja Samorządowego Kolegium Odwoławczego (SKO), będąca efektem działań stowarzyszenia LEXMID oraz Stowarzyszenie Prywatnego Transportu Samochodowego “BUS”, reprezentujących prywatnych przewoźników. Pomimo poparcia zarówno Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Marszałka Województwa Lubelskiego, a także ogromnego zaangażowania klientów PolskiBus.com pragnących zachowania połączenia, jesteśmy zmuszeni zawiesić kursy w trybie natychmiastowym. Dziękujemy za dotychczasowe wsparcie i informujemy, że podejmiemy działania, które mamy nadzieję pozwolą na wznowienie działalności tej linii.

„Zaskakująca decyzja SKO”

- Nie ukrywam, że jesteśmy rozczarowani decyzją, jaka zapadła w Samorządowym Kolegium Odwoławczym po dziesięciu miesiącach funkcjonowanie linii Warszawa – Lublin – Rzeszów. Niestety, pomimo podjętych przez PolskiBus.com działań mających na celu utrzymanie kursów, z przyczyn niezależnych od nas, jesteśmy zmuszeni do zawieszenia tego połączenia. Decyzja SKO jest dla nas tym bardziej zaskakująca, że od samego początku obserwowaliśmy ogromne zainteresowanie połączeniem Warszawa – Lublin – Rzeszów. Zapewniam, że podejmiemy działania zmierzające do przywrócenia funkcjonowanie tej linii. Lublin jest dla nas strategicznym miastem, także rozważamy uruchomienie nowych połączeń. Równocześnie w imieniu PolskiBus.com chciałbym serdecznie podziękować naszym pasażerom oraz wszystkim wspierającym nas instytucjom za dotychczasowe ogromne poparcie dla naszej wspólnej inicjatywy, mającej na celu utrzymanie tej linii. Jednocześnie zachęcamy do korzystania z linii P7 na trasie Warszawa – Lublin – mówi Piotr Pogonowski, Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji PolskiBus.com.

Petycja pasażerów

Linia Warszawa – Lublin – Rzeszów pomimo protestów stowarzyszenia LEXMID oraz Stowarzyszenia Prywatnego Transportu Samochodowego “BUS”, próbujących powstrzymać pojawienie się konkurencji na rynku, została uruchomiona 16 października 2014 roku. Od samego początku nasi pasażerowie wspierali otwarcie nowej linii w mediach społecznościowych, na portalach internetowych oraz na naszej stronie https://www.polskibus.com/petition, gdzie pod petycją w sprawie utrzymania połączenia podpisało się ponad 30 000 osób. Ogromne zainteresowanie tym połączeniem, które obserwowaliśmy już od momentu rozpoczęcia sprzedaży biletów, oraz ponad 10 000 przewożonych pasażerów miesięcznie utwierdziło nas w przekonaniu, że starania o jej uruchomienie były jak najbardziej zasadne. Badania przeprowadzone w listopadzie 2014 roku wśród podróżnych pokazały, że 99,8% pasażerów jest zadowolona lub bardzo zadowolona z nowej linii P7 Warszawa – Lublin – Rzeszów, natomiast 52% respondentów podróżuje częściej, właśnie dzięki nowym połączeniom PolskiBus.com. Pomimo zaangażowania Marszałka Województwa Mazowieckiego, który zezwolił na funkcjonowanie linii, Samorządowe Kolegium Odwoławcze zablokowało możliwość realizacji kursów. Decyzja ta została podjęta w wyniku działań stowarzyszeń LEXMID oraz BUS, pomimo spełnienia przez PolskiBus.com wszelkich wymogów prawnych. Efektem tej decyzji jest również to, że dotychczasowi pasażerowie z niepełnosprawnością tracą możliwość bezpiecznego i komfortowego podróżowania pomiędzy Lublinem a Rzeszowem. Chcemy zapewnić wszystkich pasażerów, że podejmiemy stanowcze działania mające na celu wznowienie funkcjonowania linii Warszawa – Lublin – Rzeszów.

Bilety zostaną zamienione

Wszystkim pasażerom, którzy posiadają bilety na zawieszone kursy pomiędzy Warszawą a Lublinem oraz Warszawą a Rzeszowem zostanie zaproponowana inna godzina podróży w ramach pozostałych kursów. W przypadku, gdy zaproponowane godziny nie będą spełniały oczekiwań pasażerowie będą proszeni o kontakt drogą mailową: anulacje@polskibus.com w celu uzyskania zwrotu pełnej kwoty za kupiony bilet. Jednocześnie pasażerowie posiadający bilety na odcinku pomiędzy Lublinem a Rzeszowem w ciągu 3 dni otrzymają zwrot pełnej kwoty za zakupiony bilet.

REKLAMA

PolskiBus.com

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej