Ratowanie funduszy unijnych na kolei
Ministerstwo Infrastruktury proponuje zmiany w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 roku. Według "Naszego Dziennika", celem jest ratowanie funduszy unijnych przeznaczonych na budowę i modernizację linii kolejowych.
2016-07-29, 07:44
Nowe władze winią swoich poprzedników, że ci nie przygotowali dokumentacji technicznej i że nie przeprowadzono przetargów. Teraz - według dziennika i Ministerstwa Infrastruktury - należy nie tylko podejmować doraźne działania mające na celu uratowanie funduszy unijnych na te inwestycje, ale także całkowicie zmienić Krajowy Program Kolejowy, aby uniknąć podobnych problemów w przyszłości.
Nacisk ma być położony na rozwój regionalnych systemów transportowych oraz połączeń wokół dużych miast. Innym priorytetem będą inwestycje na terytorium Magistrali Wschodniej, czyli na osi Rzeszów - Lublin - Białystok - Olsztyn. Rząd planuje także modernizację linii Chabówka - Nowy Sącz, co ma znacznie skrócić podróże z Krakowa do Zakopanego.
"Nasz Dziennik" pisze, że nowa wersja Krajowego Programu Kolejowego została skierowana do konsultacji społecznych. Resort czeka na opinie do początku września.
IAR, abo
REKLAMA