X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Chargeback

Ostatnia aktualizacja: 19.06.2014 21:00
Chargeback (z języka angielskiego obciążenie zwrotne) jest pewnego rodzaju usługą, z której czasami możemy skorzystać.
Audio
  • Co to jest chargeback i dlaczego ta usługa zapewnia spokój wielu konsumentom, tłumaczy Jarosław Sadowski, główny analityk firmy Expander. /Arkadiusz Ekiert, Polskie Radio/.
Jarosław Sadowski, główny analityk firmy Expander
Jarosław Sadowski, główny analityk firmy ExpanderFoto: Polskie Radio

Jeżeli na przykład zapłacimy kartą płatniczą za jakiś towar czy usługę, a okaże się, że nigdy do nas ten towar nie dotarł albo dostaliśmy zupełnie coś innego niż zamawialiśmy, i sklep nie chce nam uznać reklamacji, to możemy zwrócić się do naszego banku z wnioskiem o zwrot zapłaconej gotówki.

Taka sytuacja nie byłaby możliwa gdybyśmy zapłacili przelewem. Aby zastosować chargeback, płatność musi być dokonana kartą płatniczą.

Dzięki specjalnym przepisom, bank przy okazji usługi chargeback może po prostu wycofać wcześniej zaplanowaną płatność. Może zwrócić nam pieniądze nawet nie pytając o zgodę sklepu, który nie wywiązał się należycie z transakcji.

Arkadiusz Ekiert

Zobacz więcej na temat: banki finanse karta płatnicza
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kart płatniczych w naszych portfelach przybywa w rekordowym tempie

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2015 09:49
Coraz chętniej korzystamy z kart płatniczych i ich liczba, szczególnie kart debetowych, błyskawicznie rośnie. Coraz częściej też płacimy kartami. A to pociąga za sobą wzrost liczby terminali, w ubiegłym roku o ponad 20 proc.
rozwiń zwiń