W Warszawie powstało międzynarodowe centrum operacyjne dla loterii
To największa tego typu jednostka na świecie. To właśnie stąd wychodzą informacje czy i gdzie w wielu loteriach europejskich padła główna wygrana.
2016-03-18, 19:35
Posłuchaj
Jak mówi Jarosław Dąbrowski, dyrektor ds. technologii GTECH Poland, jego firma zajmuje się nie tylko wygranymi, nagrodami, ale przede wszystkim zarządzaniem tymi systemami.
̶ Upewniamy się, że klienci loterii mogą kupować zakłady, mogą wygrywać – mówi dyrektor Dąbrowski.
W firmie powstają rozwiązania wykorzystywane na całym świecie
Firma zajmuje się także tworzeniem innowacyjnych produktów. W Warszawie powstał m.in. terminal mobilny do sprzedaży gier loteryjnych.
I nadmienia, że terminal mobilny oparty na smartfonie był pierwszym takim rozwiązaniem na świecie, powstałym w centrum technologicznym w Warszawie, zatrudniającym 350 osób.
̶ To w nim rodzą się produkty dla loterii, wykorzystywane na całym świecie – mówi.
Trzy powody lokalizacji centrum w Warszawie
̶ O lokalizacji centrum właśnie w Warszawie zadecydowano z kilku powodów - dodaje dyr. Dąbrowski.
̶ Wśród nich najważniejszą jest jakość pracowników pracujących w centrum – mówi dyrektor.
Druga rzecz, która została wzięta pod uwagę to zaufanie.
̶ Działamy w branży IT dla loterii od kilkudziesięciu lat, i przez ten czas zdobyliśmy bardzo wysoką renomę. Ona pozwala na zdobywanie nowych rynków, klientów i dzięki temu zatrudniamy nowych pracowników – mówi dyrektor.
̶ Trzecim powodem jest obecność w Unii Europejskiej, dzięki czemu nie ma wielu przysłowiowych granic, utrudniających działalność – podkreśla Dąbrowski.
Wartość rocznego eksportu z Polski usług IT dla loterii wynosi 70 mln. złotych. To plasuje branżę w pierwszej dziesiątce polskich eksporterów usług IT.
Błażej Prośniewski, jk