Polskie porty odnotowują dynamiczny wzrost
Poziom inwestycji w polskie porty morskie sprawił, że konkurują one z powodzeniem z największymi placówkami portowymi w rejonie Morza Bałtyckiego.
2016-05-19, 13:55
Posłuchaj
Jednym z liderów w regionie stał się Gdańsk, mówi prof. Wojciech Paprocki z Katedry Transportu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
- Trzeba się cieszyć, że w łańcuchach dostaw, które obejmują cały globalny rynek, cały świat, polskie porty zaczynają odgrywać coraz większą rolę. Trzeba przyznać, że Gdańsk tak się rozwinął, że dzisiaj zaczyna być jednym z liderów całego basenu Morza Bałtyckiego – wyjaśnia gość Polskiego Radia 24.
Przedsiębiorcy wybierają polskie porty
Standard obsługi klientów sprawił, że polskie przedsiębiorstwa nie szukają poza krajem możliwości przeładunku swoich towarów.
REKLAMA
- Polscy eksporterzy i importerzy dzisiaj nie szukają możliwości obsługi swoich ładunków w zagranicznych portach, przede wszystkim niemieckich, belgijskich czy holenderskich. Natomiast z dużą satysfakcją można powiedzieć, że standard obsługi klienta i ładunków w polskich portach w tej chwili jest na poziomie europejskim, a w niektórych sprawach nawet wyprzedzamy to, co jest robione w portach zachodnioeuropejskich – podkreśla prof. Wojciech Paprocki.
Węgiel to ważny towar przeładunkowy
W Gdańsku przeładowanych zostało 4 mln ton węgla.
Widoczny jest wyraźnie trend wzrostowy, mówi Łukasz Greinke, prezes zarządu Portu w Gdańsku.
REKLAMA
- Trend ten cały czas jest wzrostowy. W tej chwili porównując kwartał 2016 roku do kwartału 2015 roku to odnotowujemy wzrost na poziomie kilkudziesięciu procent – podaje liczby ekspert.
Również dla portów w Szczecinie i Świnoujściu węgiel kamienny to ważny towar przeładunkowy.
Dominik Olędzki, awi
REKLAMA