Agent 007 zniknie z TV? "Emisja niezgodna z nową ustawą medialną"
Chodzi o to, że w filmach o agencie 007 pojawia się zbyt wiele reklam produktów, takich jak auta, zegarki czy alkohole.
2011-02-10, 06:45
Tymczasem zgodnie z projektem ustawy, nad którą pracuje Sejm, umieszczanie w filmie produktu lub nawiązywanie do jakiejś usługi w dialogach będzie zabronione - twierdzi "Dziennik Gazeta Prawna", powołując się na opinie ekspertów wyrażone na spotkaniu w Kancelarii Bird & Bird.
Powoływanie się w scenariuszu na konkretny artykuł będzie możliwe tylko wtedy, gdy na ekranie w czasie emisji programu pojawi się specjalny znak graficzny informujący o reklamie.
To nie jedyna niedorzeczność do jakiej może w przyszłości doprowadzić stosowanie nowych przepisów ustawy medialnej. Np. umożliwienie relacjonowania wszystkim nadawcom ważnych wydarzeń sportowych naruszy wewnętrzne regulacje FIFA lub UEFA, pisze "DGP".
Projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji został przyjęty przez Radę Ministrów w grudniu. Obecnie prace nad ustawą trwają w Sejmie; projekt jest po pierwszym czytaniu.
kk
REKLAMA