"Daj swoim ubraniom drugie życie". Caritas Polska zachęca do oddania tekstyliów
Aż 2,5 mln ton tekstyliów jest wyrzucane w Polsce każdego roku. Dlatego Caritas Polska, Biedronka i producent odplamiaczy Vanish zorganizowali akcję "Daj swoim ubraniom drugie życie".
2019-07-01, 15:19
Organizatorzy akcji zwracają się z prośbą, aby niepotrzebne, ale nadające się do użytku ubrania przynieść do 300 sklepów sieci Biedronka w całej Polsce i wrzucić do specjalnego kontenera. Po wypraniu zostaną one przekazane podopiecznym Caritas.
Akcja "Daj swoim ubraniom drugie życie” jest prowadzona od 27 czerwca do 25 lipca w wybranych 300 sklepach Biedronka w całej Polsce. Aby wziąć w niej udział wystarczy niepotrzebne ubrania wrzucić do różowego kontenera, oznaczonego jej logotypem.
Ubrania zostaną wyprane przez firmę Reckitt Benckiser, producenta odplamiaczy Vanish, a następnie przekazane Caritas Archidiecezji Łódzkiej, Przemyskiej, Warmińskiej oraz Caritas Diecezji Bydgoskiej, Drohiczyńskiej, Koszalińsko-Kołobrzeskiej, Siedleckiej, Toruńskiej, Warszawsko-Praskiej i Zamojsko-Lubaczowskiej. Regulamin akcji i pełna lista sklepów znajdują się na stronie www.vanish.pl/drugiezycie.
"Stawiamy na ekologię"
- Prowadzimy z Caritas wiele wspólnych akcji, kierowanych do różnych grup potrzebujących, w tym dzieci czy seniorów. Tym razem stawiamy na ekologię – w szafach wielu osób znajdują się ubrania, których nikt już nie nosi. Zamiast wyrzucać, warto je oddać komuś, komu jeszcze się przydadzą, a nawet sprawią radość – przekonuje Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR sieci Biedronka.
Jak informują autorzy komunikatu, Biedronka od ponad dekady wspiera różnorodne akcje Caritas Polska w ramach takich inicjatyw jak: pikniki rodzinne "Bądźmy razem" (70 tys. upominków dla dzieci w 2018 r.), paczki dla osób samotnych i chorych, zbiórki żywności (ponad 590 ton w 2018 r.) czy od 2018 r. karta "Na codzienne zakupy" (w sumie ponad 10 tys. seniorów otrzymało wsparcie w codziennych wydatkach na żywność, obecnie trwa druga edycja programu).
Wspólnie z Caritas Biedronka przeciwdziała też marnowaniu żywności w ramach programu „Spiżarnia Caritas”, który polega na przekazywaniu przez sieć niesprzedanych, ale pełnowartościowych artykułów spożywczych. Są one przekazywane bezpośrednio ze sklepów, na zasadzie darowizny.
Produkty są wykorzystywane do przygotowywania posiłków w jadłodajniach i stołówkach oraz paczek żywnościowych w punktach wydawania żywności dla osób potrzebujących.
kad
REKLAMA
REKLAMA