Telefoniczna Informacja Pacjenta. Sprawdź, gdzie znaleźć pomoc medyczną

2019-09-21, 18:51

Telefoniczna Informacja Pacjenta. Sprawdź, gdzie znaleźć pomoc medyczną
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: shutterstock.com

Telefoniczna Informacja Pacjenta czynna jest już przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta oferuje również video czat i rozmowy w języku migowym. Konsultanci informują o najkrótszych terminach leczenia oraz podpowiadają, gdzie znaleźć pomoc medyczną w nagłej potrzebie, a także w nocy i w dni wolne od pracy.

Posłuchaj

Pacjenci mogą uzyskać na infolinii informacje dotyczące najbliższych terminów świadczeń, m.in. badań (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Powiązany Artykuł

infolinia1200.jpg
Telefoniczna Informacja Pacjenta od teraz czynna całą dobę

Adam Niedzielski - pełniący obowiązki prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia podkreślił, że infolinia gwarantuje uzyskanie całodobowo szybkiej i kompleksowej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia.

Obecnie pacjenci mogą uzyskać na infolinii informacje dotyczące najbliższych terminów świadczeń, między innymi badań. Minister zaznaczył, że czas oczekiwania na świadczenie skrócił się w ostatnim czasie i warto sprawdzać te terminy. Prezes dodał, że całodobowo można uzyskać informacje dotyczące nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej.

>>>[CZYTAJ TAKŻE] Wszystkie informacje dla pacjentów. Nowa infolinia NFZ dostępna przez całą dobę

Według niego, jest to ważne w sytuacjach nagłych, gdy nastąpi pogorszenie stanu zdrowia. Wówczas wystarczy zadzwonić na infolinię, aby wiedzieć co należy zrobić w danej sytuacji.

W całej Polsce połączenie z infolinią o numerze 800 190 590 jest bezpłatne.

Telefoniczna Infolinia Pacjenta funkcjonuje od 13 listopada 2018 roku. Początkowo obsługiwali ją pracownicy Narodowego Funduszu Zdrowia w godzinach swojej pracy. Teraz obsługą infolinii zajmuje się profesjonalna i doświadczona firma zewnętrzna z Wrocławia wyłoniona w przetargu. Obsługuje ją 60 konsultantów na bieżąco, również w języku angielskim. Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta oferuje również video czat i rozmowy w języku migowym.

Polecane

Wróć do strony głównej