Korki w Warszawie. Miasto Jest Nasze: to wina marszałka województwa

2019-12-04, 15:04

Korki w Warszawie. Miasto Jest Nasze: to wina marszałka województwa
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Adam Burakowski/REPORTER

"Oferta kolei jest gorsza niż trzydzieści lat temu. Za stagnację kolei regionalnych na Mazowszu odpowiada Adam Struzik, marszałek województwa" - wskazuje stowarzyszenie Miasto Jest Nasze i dodaje, że mniejsza liczba pociągów dojeżdżających do centrum Warszawy, to więcej samochodów korkujących ulice stolicy.

"Codziennie do Warszawy wjeżdża ponad pół miliona pojazdów, powodując korki i zanieczyszczenie powietrza. Możemy ograniczyć liczbę samochodów szturmujących stolicę, jednak oferta Kolei Mazowieckich musi stać się realną alternatywą dla transportu indywidualnego" - poinformowało na swojej stronie Miasto Jest Nasze.

Powiązany Artykuł

EN_MJN 1200.jpg
Koniec koalicji z PO w Warszawie. Mocne zarzuty Miasto Jest Nasze

"Natomiast oferta kolei jest gorsza niż trzydzieści lat temu. Za stagnację kolei regionalnych na Mazowszu odpowiada Adam Struzik – marszałek województwa" - dodali.

W dalszej części MJN pisze, że sytuacja mogłaby ulec zmianie już w połowie miesiąca, jednak w nowym rozkładzie Kolei Mazowieckich "próżno szukać dodatkowych połączeń na głównych liniach prowadzących do stolicy".

Mniej pociągów i większy smog

Członkowie stowarzyszenia MJN zaznaczają, że członkiem Rady Nadzorczej Kolei Mazowieckich jest Robert Soszyński, czyli wiceprezydent Warszawy odpowiedzialny za transport. "Dlaczego, pomimo dużego zanieczyszczenia powietrza, korków ulicznych i zmiany klimatu, zrównoważony transport nie jest traktowany priorytetowo?" - pytają.

MJN wskazuje, że skutkiem ograniczenia połączeń kolejowych jest to, że mieszkańcy w codziennych dojazdach wybierają samochód lub autobus, co powoduje korki na ulicach.

st

Polecane

Wróć do strony głównej