"Musimy wyrównywać szanse między dużymi i mniejszymi". Minister finansów o podatku od reklam

Minister finansów Tadeusz Kościński powiedział, że przepisy o tak zwanej składce reklamowej są na etapie wstępnych konsultacji. Dodał, że ostateczny kształt nowych regulacji zostanie wypracowany w dialogu z biznesem. Podkreślił również, że jednym z celów nowej daniny jest wyrównanie szans różnych podmiotów na rynku medialnym.

2021-02-12, 16:40

"Musimy wyrównywać szanse między dużymi i mniejszymi". Minister finansów o podatku od reklam
Minister finansów, funduszy i polityki regionalnej Tadeusz Kościński. Foto: twitter.com / Ministerstwo Finansów

Szef resortu finansów poinformował, że spotkanie w sprawie składki reklamowej ma odbyć się w przyszłym tygodniu. - Tutaj bardzo ważnym jest, aby słuchać, dlatego prowadzimy prekonsultacje - mówił Tadeusz Kościński. - Na pewno nikt nie ma nawet najmniejszej intencji, żeby kogoś "położyć" przez podatek, bo to by było trochę samobójcze z naszego punktu widzenia - powiedział minister. 

Powiązany Artykuł

kolaż1 1200.jpg
"Płacenie podatków nie jest ograniczeniem wolności". Krasnodębski odpowiada Halickiemu

- Jest dla nas bardzo ważne, aby dostać informację zwrotną na temat tego, gdzie powinniśmy zmienić te progi, zwężyć. O ile się orientuję, to w przyszłym tygodniu będzie kolejne, większe spotkanie, gdzie te wszystkie aspekty możemy wysłuchać - podkreślił szef resortu.

Minister finansów dodał, że jednym z celów nowej daniny jest wyrównanie szans różnych podmiotów na rynku medialnym. - Jak wiemy, duży może więcej, więc musimy czasem wyrównywać szanse między dużymi i mniejszymi - powiedział Tadeusz Kościński. Dodał, że "jednym z ważniejszych dla mnie aspektów podatków jest to, aby ci, którzy działają na naszym rynku, płacili tutaj podatki. Żebyśmy kontrybuowali do finansów publicznych, które wykorzystujemy później do budowy nowoczesnej infrastruktury w Polsce". 

Czytaj także:

Tak zwaną składką reklamową mają być objęci między innymi giganci cyfrowi, których globalne przychody sięgają około 750 milionów euro, a wpływy z tytułu reklamy internetowej w Polsce przekraczają 22 miliony złotych. W ich przypadku stawka nowej daniny wyniesie 5 procent. Składka od reklam w prasie będzie pobierana po przekroczeniu progu 15 milionów złotych przychodów z reklam. Wyniesie 2 procent od wpływów do 30 milionów złotych i 6 procent od wpływów powyżej 30 milionów złotych.

Składka od reklamy w radiu, telewizji i w kinach będzie naliczana od miliona złotych wpływów z reklam. Stawka wyniesie 7,5 procent od wpływów do 50 milionów złotych i 10 procent od wpływów powyżej tej kwoty. W myśl przepisów pieniądze z opłaty od reklam miałyby trafić do Narodowego Funduszu Zdrowia - 50 procent, na Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków - 15 procent, a także na Fundusz Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów - 35 procent.

Wstępne konsultacje nowych regulacji rozpoczęły się 3 lutego i potrwają do wtorku 16 lutego.

bartos

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej