Raport UKE: Play stracił najwięcej klientów. Czy to wpływ kompromitującej postawy Kurdej - Szatan?

2022-01-16, 11:56

Raport UKE: Play stracił najwięcej klientów. Czy to wpływ kompromitującej postawy Kurdej - Szatan?
Play stracił najwięcej klientów - wynika z raportu UKE. Foto: PAP/Radek Pietruszka

- Sieć telefonii komórkowej Play straciła w roku 2021 ponad 133 tysiące klientów - wynika z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Czy wpływ na to mogło mieć obrażanie funkcjonariuszy SG przez związaną od lat z tą firmą Barbarę Kurdej - Szatan? Pytanie to stawia portal tvp.info.

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikowała raport, który dotyczy przeniesienia numerów w IV kwartale 2021 i w całym 2021 roku. Z udostępnionych danych wynika, że  w sieciach mobilnych w IV kwartale przeniesiono około 370 tys. numerów, a  w sieciach stacjonarnych ponad 117 tys. Z kolei bilans całego roku wskazuje, że przeniesiono 1 mln 420 tysięcy numerów mobilnych i ponad 386 tys. numerów stacjonarnych.

Pośród największych operatorów komórkowych w ostatnim kwartale bilans trzech z nich został zamknięty na minusie. Na stronach raportu możemy przeczytać, że "w wyniku przenoszenia numerów Orange Polska stracił niecałych 500 użytkowników kart SIM, Polkomtel (operator sieci Plus) stracił ponad 28 tys., zaś P4 (operator sieci Play) stracił ponad 17 tys. klientów. Jako jedyny operator IV kwartał dodatnim bilansem zakończył T-Mobile, zyskując niemal 15 tys. nowych użytkowników".

Jeżeli weźmiemy pod uwagę cały rok 2021, to przeniesiono w sumie 1 420 570 numerów komórkowych oraz 386 572 numerów stacjonarnych. Pośród największych operatorów sieci, najlepszy wynik uzyskał Orange Polska, który w sumie  zyskał 29 938 klientów oraz T-mobile - z 17 840 pozyskanymi klientami. Natomiast straty odnotowała firma Polkomtel, z której odpłynęło 52 638 klientów  oraz P4, z którego  przeniesiono 133 454 numery.

Odpływ klientów

Portal tvp.info zastanawiał się, co mogło być przyczyna tak dużego odpływu klientów. Do ewentualnych powodów, które mogły wpłynąć na starty firmy, zalicza się wizerunkowy kryzys wieloletniej "twarzy" sieci Play - celebrytki Barbary Kurdej- Szatan.

Na początku listopada w mediach społecznościowych prowadzonych przez aktorkę pojawił się kontrowersyjny wpis, w którym celebrytka nazwała funkcjonariuszy SG "maszynami bez serca i mózgu" oraz "mordercami". Post co prawda został usunięty po kilkudziesięciu godzinach, ale przykre wrażenie pozostało.

Firma Play w przesłanym wówczas do portalu tvp.info oświadczeniu zapewniła, że w ramach współpracy Barbara Kurdej-Szatan odgrywa jedynie powierzona jej rolę. Poglądy, które wyraża w prowadzonych przez nią samą mediach społecznościowych, nie należało utożsamiać z poglądami firmy - zapewniono.

Aktorka zdobyła się na gest przeprosin wobec SG, gdy straciła rolę w popularnym serialu TVP. Sprawą znieważenia funkcjonariuszy zajęła się prokuratura.

Portal tvp.info powołał się na doniesienia mediów, z których wynika, że sieć Play ostatecznie zrezygnował ze współpracy z aktorką.

Czytaj także:

es/tvp.info

Polecane

Wróć do strony głównej